וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בגבעתי: מסתמן הסדר טיעון עם הפרקליטות

4.4.2012 / 2:20

לדברי פרקליטו של אחד הנאשמים, לכל הפחות ארבעה מבין הלוחמים המואשמים בהתעללות יהיו כלולים בהסדר ובכך עונשם יופחת. חיילים בגדוד מתעקשים: הכל נעשה בהסכמה

לפחות ארבעה חיילים מתוך החמישה המואשמים במעורבות בפרשת ההתעללות בחטיבת גבעתי, יגיעו היום (רביעי) להסדר טיעון - כך מסתמן, לאחר שבימים האחרונים התנהל משא ומתן בין הסנגורים של הלוחמים לבין הפרקליטות הצבאית, במטרה להגיע להסדר טיעון בפרשת ההתעללות בחיילים צעירים בגדוד "צבר".

עורך הדין אילן כץ, המייצג את אחד החשודים, אמר כי המשא ומתן להסדר טיעון של מרשו יסוכם מחר עם הפרקליטות הצבאית. במסגרת ההסדר צפויים חמשת הנאשמים, המיוצגים על ידי עורכי דין שונים, להיות מואשמים בהתעללות, במקום בהתעללות בנסיבות מחמירות. דווקא הלוחם שנגדו הוגש כתב האישום החמור ביותר, הכולל 12 סעיפי אישום, לא הגיע להסכמה עם הפרקליטות הצבאית במשא ומתן על הסדר טיעון.

הפיכת פשע לעוון

לדברי עו"ד כץ, "משמעות המרת הסעיף היא כי האישום יהפוך מסעיף פשע לסעיף עוון, סעיף המוגדר לפי הדין הצבאי כקל יותר וכך גם הענישה שיכול בית הדין הצבאי להטיל על הנאשמים תהיה קלה יותר". חוק השיפוט הצבאי תוקן לאחרונה כך שעולים סיכוייהם של הנאשמים, אם יורשעו בסעיף שהוא עוון, כי רישומם הפלילי יימחק לאחר חמש שנים. אם יורשעו בפשע, כפי שהפרקליטות הצבאית מבקשת, הרישום הפלילי יימחק רק לאחר 17 שנים.

בתוך כך, גורם בפרקליטות הצבאית אמר כי בימים האחרונים המשטרה הצבאית עודדה לוחמים בגדוד להתלונן ולשבור את קשר השתיקה. עם זאת, לאחר שהוצגו בפני הלוחמים עדויות מצולמות וסרטי וידאו, הם בחרו לומר כי זה הדברים נעשו מתוך בדיחות הדעת ובהסכמה.

עוד על פרשת ההתעללות בחטיבת גבעתי:
תיעוד ההתעללות בגבעתי: "השתמשו באלימות שרירותית"
פרשת ההתעללות בגבעתי מסתעפת: נחקר קצין מהגדוד
ההתעללות בגבעתי: "מפקדים ידעו ולא דיווחו"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully