וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים בחברון: עושים לנו טרנספר עם צו שקרי

יהושע בריינר

3.4.2012 / 18:07

בעוד ששרים וחברי כנסת באים לעודד את רוחם של הפולשים לבית המכפלה בחברון, עורך-דינו של בעלי הבית ותושבי המקום מתלוננים: השארת המצב על כנו תביא רק אלימות ושנאה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

בצהריים תם האולטימטום שהוצב למתנחלים שפלשו ל"בית המכפלה" בחברון, ובמערכת הביטחון מוכנים לפנותם מהמבנה, ברגע שיכריע ראש הממשלה בנושא. בשעות האחרונות (שלישי) באו לחברון חברי כנסת ושרים כדי לעודד את המתנחלים. במקביל, מתקהלים מול הבית עשרות פלסטינים ופעילי שמאל, בהם פעילים זרים. שוטרי מג"ב מפרידים בין הנצים, ונראה כי הצד הפלסטיני בסכסוך לא מתכוון לוותר.

"שמענו בעבר טענות לפיהן פלסטיני מכר נכס כלשהו למתנחלים, ובדיעבד זה התברר כלא נכון", אמר הערב לוואלה! חדשות עו"ד סאמר שחדאה, פרקליטו עלי אבו רג'אב, הטוען לבעלות על בית המכפלה. עו"ד שחאדה נכנס הערב לבית הסמוך למבנה בליווי קציני צה"ל ואנשי המינהל האזרחי, שם מתגוררת משפחתו של הבעלים הפלסטיני. "בדקתי את סדר גודל הפלישה, ואכן קיימים סימני פריצה בבניין. זה מלמד שהמתנחלים לא נכנסו למקום בדרך יאה, אלא פרצו אליו באופן אלים ולא חוקי", אמר.

עו"ד שחאדה אומר כי המסמכים שהציגו המתנחלים למערכת הביטחון, כאילו רכשו נכס פלסטיני, התגלו על ידי המשטרה כמזויפים. שחאדה הזכיר את "בית המריבה" מלפני שלוש שנים כדוגמה לסכסוך בעלות בין מתנחלים לפלסטינים בחברון, שהסתיים בפינוי המתנחלים בהוראת בג"ץ. "גם הפעם, טענות המתנחלים יתבררו כשקריות", אמר הפרקליט.

שר הרווחה והתקשרות משה כחולון בחברון, אפריל 2012. דרור עינב
השר משה כחלון מסייר בבית המכפלה, היום בחברון/דרור עינב

ביום חמישי הגישה המשפחה הפלסטינית תלונה למשטרת מרחב חברון ולמנהל האזרחי על פלישה לביתם. לדברי עו"ד שחאדה, "המשפחה מצפה מהמשטרה ומצה"ל שיחלצו לעזרתה, ושיסלקו את המתנחלים מהמקום, מן הטעם הפשוט שהם הפרו את הסדר. לדבריו, אם ישנן טענות על בעלות, "אפשר להתדיין על כך בבית המשפט".

עוד שנאה, עוד אלימות

לדברי שחאדה, כל עוד המתנחלים נשארים בבית, התושבים הפלסטינים מגורשים בפועל מהאזור. "אני לא רוצה לתאר לעצמי מה יקרה אם הם יישארו פה. כבר ראינו בעבר שהמתנחלים מקימים מוקד התנחלות חדש ובמהרה צה"ל מוציא למקום צו שטח צבאי סגור. הפלסטינים תושבי המקום אינם יכולים להגיע לבתיהם", אמר. שחאדה הוסיף כי "זה יכול להגיע לכך, שלאט לאט, יתקיים בפועל טרנספר, לאחר שהתושבים הפלסטינים יהיו נתונים למתקפה יום-יומית מצד המתנחלים ויחלו לנטוש את המקום".

לדבריו שחאדה, אזור בית המכפלה היה פעם מרכז חיים שוקק לפלסטינים. "היום זה עיר רפאים ומקום שומם. כל זה קורה אך ורק בשל הוראות הצבא".

כמה תושבים פלסטינים המתגוררים בסמיכות למבנה סיפרו כי הם חוששים מהדרדרות נוספת של המצב באזור. "גם אם יתברר כי הבית נרכש כחוק – למי זה תורם?", תהה וואליד חאלווי, תושב העיר העתיקה בחברון. "הבניין הזה, עם נוכחות יהודית, רק יביא לעוד שנאה ואלימות באזור", אמר, והזהיר כי "על ישראל לחשוב על ההשלכות של העניין הזה וחבל שאנו עדים לפעולות שעלולות להביא לעוד שנאה".

עוד על "בית המכפלה":
האולטימטום פג; צה"ל נערך לפינוי "בית המכפלה"
במשרד הביטחון מבהירים: "הצו לפינוי 'בית המכפלה' ייאכף"
דיירי בית המכפלה: "נתניהו ישלם על פינוי בקלפי"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully