וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: האדם הקדמון הבעיר אש כבר לפני מיליון שנים

חוקרים טוענים שזיהו את ההוכחה המוקדמת ביותר לשימוש באש של האדם הקדמון, לאחר שהתגלו שרידי פחם, עצמות בעלי חיים וכלי אבן בשכבה מלפני מיליון שנים במערה בדרום אפריקה

האדם הקדמון השתמש באש לפני יותר ממיליון שנים, 300,000 שנים לפני ההערכות שהיו עד היום – כך עולה ממחקר חדש. צוות חוקרים של אוניברסיטת טורנטו והאוניברסיטה העברית זיהה את ההוכחה המוקדמת ביותר על השימוש באש על ידי האדם הקדמון, לאחר ששרידים מיקרוסקופיים של פחם לצד עצמות בעלי חיים וכלי אבן נמצאו במערת וונדרוורק בדרום אפריקה.

עדויות שהאדם הקדמון הדליק אש לפני מיליון שנים,אפריל 2012. AP
הממצאים: שרידים מיקרוסקופיים של פחם לצד עצמות בעלי חיים וכלי אבן. מערת וונדרוורק/AP

השכבה בה נמצאו העדויות מתוארכת לתקופה של לפני מיליון שנים. המערה הענקית המדוברת נמצאת בקצה מדבר קלהארי, שהיתה מוקד לחפירות שחשפו חיים קדמוניים. הכניסה של המערה היתה בגודל של כ-30 מטרים, ובגלל השינויים בה במהלך מיליון השנים האחרונות, הכניסה היתה ארוכה יותר כאשר הודלקה שם האש.

"ההערכה היא שהאנשים הקדמונים הביאו את חומר הבעירה שנוצר משריפות טבעיות למערה כדי ליצור אש", הסביר מייקל שזן, מאוניברסיטת טורנטו ואחד מכותבי המחקר.

לא ברור למה השתמש האדם הקדמון באש, אך ייתכן שעשה בה שימוש לבישול. "אש היא יותר ממותרות, יש לנו הוכחה שזה הביא למספר שינויים עצומים באבולציה האנושית", אמר ריצ'ארד וורנגהאם, אנתרופולוג מאוניברסיטת הארוורד שלא היה מעורב במחקר. לדבריו, היכולת לבשל היתה יכולה לאפשר לאדם הקדמון לבזבז פחות זמן על חיפוש מזון.

לקריאה נוספת
ספרד: האם התגלו ציורי הקיר העתיקים ביותר?
מלזיה: נמצאו כלים מלפני 1.8 מיליון שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully