וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב התרסקות מטוס קטלנית ברוסיה: 32 הרוגים

בפעם השלישית בשנה, עשרות הרוגים בתאונה מתוצרת תעשיית התעופה המושמצת בעולם. המטוס התרסק לאחר המראתו מעיר בסיביר - כנראה בגלל תקלה טכנית. 11 שרדו בחיים, 5 במצב קריטי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

שוב אסון תעופה ברוסיה: מטוס נוסעים ועליו 43 בני אדם התרסק זמן קצר לאחר המראתו במרכז סיביר, וכתוצאה מכך נהרגו לפחות 32 בני אדם - כך אישרו הבוקר (שני) הרשויות בעיר טיומן. עוד 11 בני אדם שרדו בחיים את ההתרסקות, ופונו כולם לבתי חולים כשהם סובלים מפציעות בדרגות חומרה שונות. גורמי רפואה מקומיים מסרו לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי מצבם של חמישה מהפצועים קריטי.

המטוס, מדגם ATR-72 turbo-prop (מייצור צרפתי-איטלקי), הופעל על ידי חברת התעופה הרוסית "UTair". הוא התרסק דקות לאחר שהמריא כשעליו 39 נוסעים וארבעה אנשי צוות משדה התעופה בטיומן, 1,720 קילומטרים ממזרח למוסקבה, בדרכו צפון-מזרחה, אל עיר הנפט סורגוט. בצילומים מזירת האירוע ניתן לראות כי בהתרסקותו, הוא נבקע לשניים.

התרסקות המטוס ברוסיה - מפה. AP
התרסקות המטוס ברוסיה - מפה/AP

הטיסה נעלמה לפתע ממסכי המכ"ם של מגדל הפיקוח בשעה 5:35 לפנות בוקר (שעון מקומי). סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה, אולם משרד התחבורה הרוסי כבר פתח בחקירה לבירור נסיבותיה, ולפי דיווחי התקשורת ברוסיה, החקירה הזו מעלה בינתיים כי הגורם לתאונה הוא ככל הנראה כשל טכני. המטוס הדו-מנועי נכנס לשירות ב-1992, לפני למעלה מ-20 שנה, ומאז צבר למעלה מ-35 אלף שעות טיסה. הוא לא עבר, לדברי החוקרים, כל ביקורת טכנית "רצינית" מאז שנת 2010. יורי אלחין, המנהל המחוזי של משרד מצבי החירום באזור התאונה, אמר לטלוויזיה הרוסית כי "הקופסה השחורה" של המטוס נמצאה, ומתועדת בה התקשורת עם המטוס עד שלש דקות לפני התרסקותו.

אתר התרסקות מטוס ליד העיר טיומן במרכז סיביר, רוסיה, 2 באפריל 2012. רויטרס
כוחות חילוץ בזירת ההתרסקות, הבוקר/רויטרס

התעופה האזרחית ברוסיה ידועה לשמצה בליקויי הבטיחות שלה. בסוף השנה שעברה אף "כיכבה" במקום הראשון של דו"ח "רשת הבטיחות האווירית", ארגון בינלאומי העוסק בניטור הנושא, ברשימת המדינות שבהן מסוכן לטוס - לאחר שעברה את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. לפי נתוני הארגון, רק בשנה האחרונה נהרגו 120 בני אדם בלא פחות משמונה התרסקויות בהן היו מעורבים מטוסים של חברות רוסיות.

בין היתר, היו בשנה האחרונה שתי תאונות בולטות במיוחד: 44 בני אדם נהרגו בהתרסקות המטוס ליד העיר פטרוזוודסק ב-21 ביוני, שחקירתה העלתה כי נגרמה בגלל נווט שיכור; 44 בני אדם נוספים, רובם חברי קבוצת הוקי-קרח מקצוענית אחת, נספו בהתרסקות מטוס ליד העיר ירוסלבל ב-7 בספטמבר, שחקירתה העלתה כי הטייסים לא היו בעלי הכשרה נאותה, וכי אחד מהם אף טס תחת השפעת כדורי הרגעה.

עוד התרסקויות מטוסים מהעת האחרונה:
מל"ט של צה"ל התרסק במרכז הארץ; אין נפגעים
טורקיה: מטוס חיל האוויר התרסק, 2 טייסים נהרגו
נפאל: התיירים צפו באוורסט מהשמיים - ולא שבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully