וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אני 'הראשון שזיהה' כי יש לשנות את חוק טל"

פנחס וולף

1.4.2012 / 21:01

בהרמת כוסית לקראת הפסח, הרשה לעצמו אהוד ברק להשתעשע על חשבון נתניהו. בנימה רצינית יותר, קרא למתפקדיו להצביע והגדיר את המצב במפלגות השמאל כ"מצער"

באווירה מבודחת למדי לקראת חג הפסח, ערכו הערב (ראשון) בסיעות העצמאות והעבודה הרמת כוסית לפעילי המפלגות. יו"ר מפלגת העצמאות, אהוד ברק, בחר במעמד זה דווקא לעקוץ את ידידו - ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כזכור, באירוע האזכרה לאסון הכרמל לפני כשלושה חודשים, לשכת נתניהו דרשה ממנחה הטקס, דן כנר, להזכיר שנתניהו הוא "הראשון שזיהה" את האסון. "היינו הראשונים לזהות את חוק טל, שזה חוק שזמנו עבר וצריך להעבירו רביזיה חדשה", אמר ברק באירוע של העצמאות.

ברק, שעלה לנאום על רקע השיר "אתה תותח" של שרית חדד, התייחס לבחירות הפנימיות שנערכו לאחרונה במפלגות השמאל. "מצער לראות מה שקורה בשמאל: אין יציבות, אין יכולת להתמקד בעיקר, יש נטייה לריב", תקף. "אנוכי כבן 70 שנה, ובאותה תקופה רק ארבעה ראשים היו לימין. יש לי נכד שהוא עוד לא בן 10 ומאז שהוא נולד היו לנו שבעה יושבי ראש לעבודה, לקדימה – ארבעה, למרצ שלושה או ארבעה. זה מתכון בטוח להמשיך לריב ולא להגיע לשלטון".

הוא הוסיף כי "לא במקרה רק פעמיים בדור האחרון הגענו לשלטון פעם אחת בראשות רבין ופעם אחת בראשותי. כאשר הגיעו אנשים מהמרכז הם לא נתפסו כפוליטיקאים מוכשרים באמת".

"החוסן של נתניהו - לא לעד"

לדברי ברק, "עוד שנה מהיום, בהסתברות גבוהה מאוד נהיה בבחירות. אני קורא לכם לעבור בין החברים, כולל אלה שהתפקדו לקדימה, לעבודה ולמרצ, ולשנות איתנו את המדינה באמת. עם הבחירה של זהבה (גלאון, לראשות מרצ. פ"ו), מופז ושלי, אנשים אומרים: אנחנו מחפשים את עצמנו, איפה יכולה להיות הכתובת. היום אנחנו שלושה מנדטים בסקרים. אנחנו צריכים אתכם. למי שאכפת ממדינת ישראל אין כתובת יותר טבעית ממפלגת העצמאות".

בהתייחסו לאיום האירני, אמר ברק כי "המציאות לא פשוטה סביבנו, אך אנחנו חזקים ויכולים להישען על עצמנו". ברק אמר כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל בתחום הביטחון "כפי שלא עמדה אף פעם, ויחד עם זאת מכירה בכך שאנחנו רשאים לשפוט את המציאות אחרת מהם, וממשלת ישראל היא זאת שצריכה להכריע בהתמודדות עם הדברים".

בהרמת כוסית של מפלגת העבודה שכינס ח"כ הרצוג, אמרה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', כי "כשהוקמה המפלגה, המטרה השנייה הייתה להיות המפלגה הגדולה בגוש. השבוע זו הפכה להיות עובדה מוצקה במיוחד - אנחנו המפלגה הגדולה בגוש. לכן אנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה לבנימין נתניהו. לא רק בגלל סקר כזה או אחר, בגלל שיש לנו דרך אמיתית שאנחנו דבקים בה ומובילים אותה ועם הדרך הזו נחליף את שלטון נתניהו". יחימוביץ' הוסיפה כי היא יודעת שנתניהו נמצא גבוה בסקרים, "אבל החוסן הזה הוא לא לעד. ביחד, בעבודה מאומצת ובחריש מאוד עמוק נביא את ישראל למקום שהיא צריכה להיות". הרצוג אמר בכנס כי "אם זה נשמע כמו בחירות ונראה כמו בחירות ומדבר כמו בחירות - אז זה בחירות. אם נעבוד נכון ולא נריב - תרשמו מה שאני אומר לכם – אנחנו נעבור את הקידומת 2 בבחירות הבאות".

לקריאה נוספת:
יחימוביץ' הודיעה: "אני מתמודדת לראשות הממשלה"
הוקמה מפלגת "עצמאות" של ברק: נהיה אנטי-פולישוק

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully