וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אנורי, אחותו התינוקת של דוב הקוטב קנוט

1.4.2012 / 14:18

שנה אחרי שהדוב המפורסם בעולם נמצא ללא רוח חיים באגם בברלין, אביו זכה לילד חדש. אנורי כבר כובשת את לבם של הגרמנים, שמקווים שתזכה להאריך ימים יותר מאחיה המנוח

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

לסיקו, דוב הקוטב הקטנטן שזוכה להערצה בדנמרק, יש מתחרה חדש: אם דובת הקוטב הקטנטנה שלפניכם מזכירה לכם מישהו אחר, זה לא במקרה. הגורה, בת שלושה חודשים, עונה לשם אנורי, והיא אחותו למחצה של הדוב קנוט, שעלה לכותרות ברחבי העולם בשנת 2007, לאחר שנדחה על ידי אמו וגודל בידי אנשי גן החיות של ברלין. הוא מת בשנה שעברה מהתקף אפילפסיה.

אנורי, החולקת את אותו אב עם קנוט, הוצגה ביום חמישי לראשונה לקהל המבקרים בגן החיות בוופטרל שבמערב גרמניה, בו היא חיה.

אנורי, אחותו למחצה של דוב הקוטב המנוח קנוט. וופרטל. גרמניה, מרץ 2012. AP
אנורי משתעשעת עם אמה/AP

אולריך שורר, מנהל גן החיות, סיפר כי הדובה הקטנה נולדה ב-4 בינואר, והייתה רגועה מאוד מאז לידתה. לדבריו, היא כבר הספיקה לינוק מאמה. "הכל הולך מצוין", סיפר.

אנורי, אחותו למחצה של דוב הקוטב המנוח קנוט. וופרטל. גרמניה, מרץ 2012. AP
כבר למדה ללכת/AP

הגורה, שנולדה יחד עם אח תאום שמת כשבוע אחר הלידה, פקחה את עיניה חודש ימים אחר כך. בגיל חודשיים כבר ביצעה את צעדיה הראשונים. מלבד העלייה הצפויה בכמות המבקרים, בגן החיות מאמינים שהצגתה של אנורי תגביר גם את המודעות לאיומים הנשקפים לחייהם של דובי הקוטב בטבע.

אנורי, אחותו למחצה של דוב הקוטב המנוח קנוט. וופרטל. גרמניה, מרץ 2012. AP
הכוכב הבא של גרמניה?/AP

"אני מקווה שהאנשים שייראו אותה יזכרו שדובי קוטב הם מין בסכנת הכחדה", אמר שורר. "אם ההתחממות הגלובלית תימשך, בקרוב לא יהיו עוד דובי קוטב. סביבת החיים שלהם תיהרס".

היסטוריה של פולחן סביב חיות נדירות - שמתו בטרם עת

קנוט הדוב מת בחודש מרץ של השנה שעברה. גרמניה, מדינה הנוטה להאדיר חיות נדירות, לפאר אותן ולכונן סביבן פולחן הערצה, התאבלה על מותו, אך במהרה מצאה לעצמה "ידוענים" אחרים, בדמותם של היידי, האופוסום הפוזלת, או פול התמנון, נביא-השקר של תוצאות המונדיאל. כמו קנוט, שניהם מתו בטרם עת.

רק לפני שבועיים, חיה נדירה נוספת הייתה אמורה לככב במסיבת עיתונאים ולהפוך לסנסציה הבאה בגרמניה, ואף היא מצאה את מותה באופן טרגי. טיל, ארנב חסר-אוזניים, נמחץ למוות על ידי צלם שלא הבחין בו. הארנבון הנדיר, בן שבועיים בלבד, טופח בגן החיות של לימבך-אוברפרונה במדינת סקסוניה, אך לא האריך ימים. הצלם, שהכין קדימון לקראת מסיבת העיתונאים, אמר לאחר כמן כי לא הבחין בארנבון הזעיר משום שהוא הסתתר תחת ערימה של שחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully