וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שב מאירן: תקיפה ישראלית תגרור חורבן אזורי

בשובו משיחות עם המנהיג העליון חמינאי ועם הנשיא אחמדינג'ד, מזהיר ראש ממשלת טורקיה את ישראל. "הבעתי את דאגתי גם בפני אובמה", אמר, "למה לא מדברים על הגרעין של ישראל?"

עם שובו מביקור בטהרן, שם נפגש עם המנהיג העליון חמינאי ועם הנשיא אחמדינג'ד, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שולח מסר תקיף לישראל. ארדואן מזהיר את ישראל מפני תקיפה של מתקני הגרעין של אירן, ולדבריו, פעולה כזו "תביא חורבן לאזור כולו". בביקור בטהרן, כבר התריע ארדואן כי "אסור לתקוף מדינה שיש לה גרעין אזרחי".

לפי פרסום אמש (שבת) בכלי תקשורת טורקיים, ארדואן, ששוחח עם כתבים במטוס בדרכו חזרה מטהרן, אמר כי הוא הביע את דאגתו בנושא גם באוזני נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והתריע בפניו כי אם ישראל תפתח במלחמה, הרי שזו עלולה להסתיים בצורה חמורה משצופים. "סכסוך אזורי שכזה לא יגמר כמו המלחמה בין ארצות הברית לעירק", הזהיר ארדואן. לדבריו, ישראל מחרחרת מלחמה כל העת, ואינה מפסיקה לאיים על אירן.

גם גרמניה מזהירה את ישראל מפני תקיפה באירן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמינאי בפגישתו עם ארדואן במשהד, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לישראל יש בין 250 ל-300 ראש קרב גרעיניים", טען ראש הממשלה הטורקי. "מדוע איש אינו מדבר על זה?". כמו כן, צוטט ארדואן באומרו כי "אירן אומרת כי היא לא תייצר נשק גרעיני". לדבריו, אירן מצהירה כי בכוונתה להעשיר אורניום עד רמה מסוימת - ולעצור לאחר מכן.

"אירן וטורקיה - יחד נגד המעצמות המערביות"

בסוף השבוע ביקר ארדואן באירן, לשם בא אחרי שהשתתף בוועידה לבטיחות הגרעין בסיאול. הוא נפגש בעיר הקדושה משהד עם המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי. זו הייתה פגישתם הראשונה של השניים מאז 2006, והיא היוותה סממן נוסף להתקרבות בין טהרן לאנקרה. חמינאי אמר לארדואן כי כל מדינות האיסלם צריכות לקחת את המדיניות האמריקאית בחשבון באופן שבו הן מפגינות את האינטרסים שלהן.

מוקדם יותר באותו יום, פגש ארדואן את הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד. הוא אמר לראש הממשלה הטורקי כי "אירן וטורקיה עמדו, ותעמודנה תמיד, זו לצד זו, בכל הזירות הבינלאומיות, כדי להתמודד נגד המעצמות המערביות היהירות, באופן עצמאי וברצינות". על פי הדיווח באתר האינטרנט של נשיא אירן, הדברים נאמרו בהקשר לנושא תכנית הגרעין האירנית - נושא שטורקיה משמשת כמתווכת בעניינו בין אירן למעצמות המערב, ואף צפויה לארח את סבב השיחות הבא בעוד כשבועיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully