וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירדן, בלבנון, בסוריה: רבבות הפגינו ב"יום האדמה"

ניר יהב

30.3.2012 / 15:30

לא רק בגדה ובעזה: עשרות אלפים השתתפו בהפגנות השונות, אך בינתיים לא התקרבו אל הגבולות עם ישראל. בכיר חיזבאללה קאוק: "האביב הערבי לא יהיה שלם בלי אביב פלסטין"

לא פורצים את הגבולות – אבל בהחלט מתקרבים אליהם: עשרות אלפי בני אדם צעדו היום (שישי) בירדן, לבנון וסוריה לציון "יום האדמה", וזעקו בקריאות נגד ישראל. בלבנון צעדו כ-5,000 משתתפים לעבר מבצר הבופור, כשבידם דגלי לבנון ודגלי פלסטין. "העמים דורשים לשחרר את ירושלים", קראו. מארגני העצרת הלבנונים, בעידוד משמרות המהפכה של אירן, צופים כ-10,000 משתתפים. גורם צבאי אמר כי למרות שההפגנה מתקיימת במרחק רב מהגדר, ולמרות שאין מידע על כוונה להגיע לגבול, צה"ל עדיין נערך בכוחות מתוגברים לקראת כל פרובוקציה.

בכיר חיזבאללה, השייח' נביל קאוק, אמר בנאומו בבופור כי יום האדמה הוא יומה של כל פלסטין. "הגענו לכאן כדי לומר שזכותה של האומה על פלסטין היא זכות שלא תיעלם לעולם. אביב האומה לא יהיה שלם מבלי שאביב פלסטין יופיע", אמר. "על העולם להבין שהערביות ללא ירושלים היא ערביות חסרה. הכבוד הערבי והאיסלמי פצוע כל עוד פלסטין כבושה. נמשיך להגן על פלסטין, בין אם ירצו ובין אם לא. פלגי התנגדות בלבנון ובפלסטין מייצרות משוואה חזקה באזור. נמשיך להחזיק בנשק עד הניצחון הגדול שהוא הנפת דגלי פלסטין מעל מסגד אל-אקצא". שלושה יהודים, מראשי נטורי קרתא בארה"ב, הגיעו להשתתף בעצרת בבופור שבדרום לבנון. השלושה הגיעו כדי להביע תמיכה עם העם הפלסטיני.

למרות ההפגזות והפגנות הענק המתקיימות ברחבי סוריה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, מתקיימת במקביל גם הפגנה בהשתתפות אלפי אזרחים סורים ופליטים פלסטינים המתגוררים במדינה, לציון 36 שנה ליום האדמה. ההפגנה מתקיימת בדמשק ובמהלכה נושאים המשתתפים דגלי פלסטין וסוריה. בנוסף, דווח כי 20 אלף פלסטינים מתקהלים בירדן סמוך לקאסר אל-יהוד, מול יריחו, הנחשב לאתר ההטבלה של ישו. לפי שעה, לא דווח כי הם מתקרבים אל הגבול.

יום האדמה: הפלסטינים טוענים על 80 פצועים בקלנדיה
שר הביטחון, ברק: נערכים לכל תרחיש קיצון

לפניות לכתב - nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יום האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully