וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה לנו פריחה: נהיגה בנתיב השמאלי

10.4.2012 / 7:30

כי הם לא ממש עוקפים אף אחד, כי זה מרגיז את שאר הנהגים ומעכב את התנועה וכי הנתיב השמאלי לא נועד לנסיעה איטית. וואלה! מציגה את הדברים המרגיזים, שעושים לכולנו פריחה

קשה לדחוק בקצרה את כל תחלואי הכבישים והנהיגה בישראל - הם כל כך רבים וכל כך מרגיזים, שרק כאשר נוהגים במדינות נאורות יותר תחבורתית, מבינים עד כמה אנחנו דפוקים בקטע הזה. אתם באמת זקוקים לדוגמה? קחו כמה: מעטים מדי מקפידים לחגור את ילדיהם במושבי בטיחות, כ-ו-ל-ם מדברים בטלפון ומסמסים בזמן נהיגה, מתי לאחרונה השתמשתם באיתות כנדרש?, חניה במקביל לרכב אחר זו לא חניה כשרה ועוד ועוד.

אבל מה שבאמת מעיף לנו את הפיוז, אלה הנהגים שפשוט נרדמים על הנתיב השמאלי. לא נרדמים בכוונה של ישנים, אלא פשוט מתנחלים שם וזהו זה. הם שם כי הם שוכחים דבר אחד - הנתיב השמאלי מיועד לעקיפה בלבד והנסיעה מותרת בו רק לצורך זה או כאשר הכביש עמוס. אבל אל תבלבלו את הנהגים האלה עם העובדות, יש נתיב, הם נוסעים בו ולא משנה אם מימינם אין שום רכב לעקוף.

עושה לנו פריחה - כל הכתבות
לא את כל אביזרי האופנה אתן באמת צריכות
נמאס לציית לחוקי הבית שלכם
האם נקבל את הצימר שהבטיחו לנו?
למה עדיין צריך להצטייד בטופס 17?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי נתן לכם רישיון?/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכן, עקיפה של מכונית הנוסעת בנתיב הימני ב-2 קמ"ש יותר, לא נחשבת לעקיפה. זה משגע. זה מטריף ובאמת שנשבר לנו להרגיש כמו המטאטא של הנתיב השמאלי. אתם וודאי מכירים את ההרגשה של להיתקע מאחורי נהג אדיש שלרשותו כל הזמן שבעולם. "הבהוב קצר באורות הגבוהים בטח יעיר אותו", אתם חושבים, אבל ההוא מלפנים לא מבין למה אתם מציקים לו. עוד הבהוב, עוד צפצוף וכלום. קדחת. הוא (או היא, כמובן) לא זז מהשמאלי.

משום שעקיפה מימין לא רק אינה חוקית, אלא גם מאוד מאוד מסוכנת, המתנחל בנתיב השמאלי גורם באופן מוכח לעליה ברמת העצבים של הנהגים מאחור ואז גם מתחילות הצרות. כולם חותכים, מזגזגים, עוקפים גם מהשולים, רק כדי לעבור את השמאלני הזה וכשנהגים נוהגים בעצבים, העצבים נוהגים ולא הנהגים. הדרך משם לתאונות קצרה מאוד. בגרמניה, למשל, מצאו פיתרון יצירתי לבעיה (שכמעט ונעלמה כליל מהכבישים) - דו"ח תנועה נרשם לא רק לרכב שבחר לעקוף מימין (כמו אצלנו), אלא גם לנהג המתנחל בשמאלי על שגרם לנהגים אחרים לעוקפו מימין, בנוסף לדו"ח על נהיגה בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה. חבר'ה, מבינים? עשו טובה - סעו, או זוזו לנו מהשמאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully