וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתנחלים פלשו לבית בחברון: "קנינו אותו"

15 משפחות ועשרות בני נוער הגיעו למבנה נטוש הסמוך למערת המכפלה וטענו בפני כוחות הביטחון כי הוא נרכש כחוק מפלסטיני שהיה בעליו. גורם צבאי: "מהלך פרובוקטיבי ומסוכן"

"בית מריבה" חדש? בצעד מפתיע פלשו הלילה (חמישי) למעלה מ-100 מתנחלים למבנה בן שלוש קומות בחברון, המשקיף אל מערת המכפלה ואשר עמד נטוש בשנים האחרונות. הפלישה נעשתה לאחר שלדברי המתנחלים השלימו את רכישת המבנה כולו מפלסטיני שהתגורר בעבר במקום, מה שאיפשר, לטענתם, כניסה חוקית למבנה. באישון לילה הגיעו למקום כ-15 משפחות ועוד כמה עשרות בני נוער ומבוגרים והכריזו על שם המקום כ"בית המכפלה". תוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של צבא ומשטרה אשר נמנעו מלפנות את המתנחלים מהמקום, לאחר שמוקדם יותר קיבלו מהם שטרי קניין וכן מסמכים שונים, חלקם בערבית, אשר לטענתם מעידים כי המבנה אכן נרכש כחוק.

עם זאת, לדברי גורמי ביטחון, מדובר בבית פלסטיני הנמצא במוקד סכסוך ירושה בין מספר אחים והנושא אף מצוי בהליכים בערכאות משפטיות בחברון. כפי הנראה, רכשו המתנחלים את המבנה מאחד היורשים ובשלב זה בוחנת המשטרה את המסמכים שהוצגו להם. לדברי המשטרה, בבית מצויים 30 בני אדם בלבד ועד שהמסמכים ייבחנו, הוחלט להקפיא את המצב כפי שהוא כך שלא תתאפשר כניסה של מתנחלים נוספים למקום.

גורם צבאי מסר תגובה לאירועים בחברון כי "הצבא רואה בחומרה רבה את ההתרחשות סביב המבנה בחברון שמהווה סיכון ליציבות הביטחונית באזור, במיוחד על רקע יום האדמה שיצוין מחר. מדובר בפוטנציאל להלהיט את הרוחות. המהלך הפרובוקטיבי לא משרת את האינטרס של התושבים בחברון והנושא נבחן על ידי צה"ל ומערכת הביטחון". עוד ציין הגורם כי "אפילו אם המבנה נרכש כחוק, כניסה לבית שהכל נעשה בו על פי הדין לא צריכה להיעשות באישון לילה ולא אמורה להפתיע אף אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-15 משפחות ועשרות בני נוער הגיעו למבנה הנטוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"4,000 שנה לאחר שאברהם אבינו רכש את מערת המכפלה אנחנו באים להמשיך את דרכו ובונים את עיר האבות", אמר לוואלה! חדשות שלמה לוינגר שנכנס הלילה עם אשתו ושבעת ילדיו אל ביתם החדש. לוינגר, בנו של הרב משה לוינגר ואחיו של מלאכי, ראש מועצת קריית ארבע מסר עוד כי "המשטרה קיבלה את כל המסמכים הדרושים ואין לנו ספק שלאחר שיבחנו אותם, הם יאשרו את המשך שהותנו במקום. אנחנו מקווים שכפי שאנו עשינו הלילה גם ממשלת ישראל תמשיך לרכוש ולבנות בתים כאן בעיר האבות ותמשיך לאייש את כל מרחבי חברון וארץ ישראל". לוינגר סירב לפרט על הליך הרכישה, אך יחד עם זאת, ניסיון העבר מלמד כי בדרך כלל נעשית רכישת מבנים דרך גורם שלישי, שכן על הפלסטינים חל איסור מוחלט למכור מבנים ליהודים.

"הגיע הזמן לחזור לכל הבתים בעיר האבות"

"הגיע הזמן לחזור לכל הבתים בעיר האבות אשר נגזלו על ידי האויב", אמר ח"כ מיכאל בן ארי בהתייחסותו לאירוע. "אם מדברים על שלטון החוק, הצעד הכי בסיסי הוא לאפשר ליהודים בחברון לחזור לעשרות בתים השייכים לקהילה היהודית", הוסיף.

מדובר, כאמור, במבנה בן שלוש קומות שעמד נטוש בשנים האחרונות לאחר שבעל המקום חדל מלהתגורר במקום, כפי שעשו פלסטינים רבים שהתגוררו בעבר באיזור רחוב השוהדא בעיר הסמוך למערת המכפלה. המבנה עצמו שוכן ליד מחסום "בית המרקחת" בעיר ולחניון מערכת המכפלה. כוחות המשטרה חסמו בשלב הזה את הכניסה למבנה ועדיין לא ברור כיצד ינהגו הצבא והמשטרה. מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה גיא חזות, הגיע אף הוא במהלך הלילה למקום אולם כאמור עדיין לא התקבלה הוראה לפנות את הנכנסים.

בארגון "שלום עכשיו" קראו למשטרה לפנות את המתנחלים שפלשו למבנה בחברון. "על כוחות הביטחון לפנות לאלתר את המתנחלים מהבניין ולא להמתין להגעתם של עשרות פעילי ימין לשטח", אמר מזכ"ל הארגון יריב אופנהיימר, "רק שר הביטחון רשאי לאשר כניסה למבנים באיזור חברון וכל פלישה שנעשתה ללא אישור איננה חוקית".

עוד באותו נושא:
חייל נדקר בדרום הר חברון, חשוד נורה למוות
שני ילדים פלסטינים נהרגו מפיצוץ נפל פגז ליד חברון
חברי מרצ סיירו בחברון - והתקבלו בגידופים מצד פעילי ימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully