וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ניסוי הטיל: ארה"ב לא תשלח מזון לצפון קוריאה

וושינגטון הכריזה כי במחאה על שיגור הלוויין המתוכנן בצפון קוריאה, אשר צפוי להפר את ההסכם שנחתם בין המדינות, לא תספק לדיקטטורה מזון כפי שהובטח. "השיגור - צעד מקומם"

לא עושים משלוחים: ארצות הברית הודיעה אתמול (רביעי) כי תקפיא את משלוחי המזון לצפון קוריאה, עקב הפרתה של המדינה את ההסכם עם ארצות הברית לפיו תגביל את פעילותה הגרעינית בתמורה לקבלת הסיוע - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בשבועות האחרונים מתכוננת צפון קוריאה לשיגור של לוויין המורכב על טיל, אשר על פי החשד משמש כמסווה לניסוי בטיל ארוך טווח - צעד העומד בניגוד להתחייבותה של המדינה כי לא תבצע ניסויי שיגור עד להודעה חדשה. בדיקטטורה הקומוניסטית, לעומת זאת, טוענים בתוקף כי מדובר בשיגור לוויין מטאורולוגי שמטרתו "לסייע בחיזוי מזג האוויר לצורכי חקלאות".

"השיגור משקף את חוסר הרצון של צפון קוריאה למלא את התחייבויותיה הבינלאומיות", אמר אתמול בפני בכירים בממשל האמריקאי פיטר לאבוי, סגנו של ראש אגף הביטחון האמריקאי באסיה ובאוקיינוס השקט. "לפיכך, אנחנו נאלצים להקפיא את מאמצינו לספק מוצרי מזון לצפון קוריאה". עוד ציין לאבוי כי נוכח מדיניותה של המדינה, ארצות הברית לא יודעת "האם ניתן להבטיח שהסיוע אכן יגיע לאנשים המורעבים ולא לצמרת המשטר".

השיגור, אשר לטענת המערב הוא למעשה ניסוי המנוגד לקביעת מועצת הביטחון של האו"ם, צפוי להתקיים בין ה-12 ל-17 באפריל הקרוב. "השיגור הוא צעד מקומם במיוחד, מאחר שהוא מממש את רצון צפון קוריאה לבחון את יכולותיה לשיגור טילים ארוכי טווח", ציין לאבוי.

לקריאה נוספת:
לפני חודש: סבא"א הוזמנה לבחון אתרי גרעין בצפון קוריאה
מה זוממת צפון קוריאה: לשגר לווין - או לנסות טיל?
צפון קוריאה הסכימה להקפיא ניסויי גרעין וטילים

(עדכון ראשון: 21:15)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully