וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 ימים של בדידות: צעיר מפנמה נתקע בלב ים - ושרד

אדריאן ואסקז בן ה-18 כבר כמעט איבד תקווה אחרי שבועות ללא מזון ומים ואז נמצא בלב האוקיינוס השקט על ידי דייגים. שני חברים שהיו עמו מתו, וגם הוא סבל מהתייבשות חמורה

צעיר בן 18, העובד כמנקה בבית מלון באחד מחופי פנמה, נמצא השבוע לבדו על סירת דיג כשהוא נסחף בזרם באוקיינוס האטלנטי. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, הצעיר, אדריאן ואסקז, צף בסירה במשך 26 ימים לאחר שיצא מפנמה עם שניים מחבריו למסע דיג לצורך השלמת הכנסה.

שני חבריו, כך הסתבר, מתו במהלך מסע הדיג, וואסקז נותר לבדו על הסירה. הוא נמצא בסופו של דבר על ידי דייגים סמוך לאיי גלפגוס – כמעט אלף קילומטרים מהמקום ממנו יצא. לאחר מכן הועבר הצעיר, שסבל מהתייבשות חמורה, לידי משמר החופים של אקוודור.

אדריאן ואסקז מפנמה נמצא לאחר 26 ימים לבדו על סירת דיג באוקיינוס השקט, מרץ 2012. AP
הצעיר סבל מהתייבשות והועבר לידי משמר החופים של אקוודור/AP

לאחר שהתאושש מהחוויה הקשה, שחזר ואסקז את שאירע, וסיפר כי הוא וחבריו היו בדרכם חזרה לפנמה ב-24 בפברואר, כאשר המנוע של הסירה כשל. בימים הראשונים חיפש משמר החופים של פנמה אחר הצעירים, והשלושה חיו מהדגים שדגו ומחבית מים שהייתה על סיפון הסירה. אחרי כן, הדגים החלו להירקב והם נאלצו להסתפק במה שיכלו לדוג באמצעות הרשת שהייתה ברשותם.

ניצל ברגע האחרון בגלל הגשם

הצעיר סיפר כי אחד מחבריו, בן 24, הפסיק לאכול ולשתות לאחר שבועיים, ומת ב-10 במרץ. שלושה ימים לאחר מכן, השליך ואסקז את גופתו מהסירה משום שהיא החלה להירקב. חברו השני, בן 16, מת ב-15 במרץ, ככל הנראה מהתייבשות וממכת חום. גם את גופתו נאלץ הצעיר להשליך מסיפון הסירה.

לאחר שוואסקז נותר ללא מים, השתפר מזלו וגשם החל לרדת, מה שאפשר לו למלא את החבית בסירה ולשרוד עד למציאתו. "הוא לא ידע מה קורה. הוא היה שקט ונראה אבוד", סיפר הקפטן של ספינת משמר החופים. "לאט לאט הוא החל להגיב, אך העלאת הנושא של חבריו המתים גרם לו להיות שקט ולהשפיל את עיניו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully