וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-ג'זירה נענתה לסרקוזי: תיעוד הטבח לא ישודר

נשיא צרפת הפציר היום בכלי התקשורת להימנע משידור הסרטון שצילם המחבל מטולוז, "מתוך כבוד לקורבנות". תרעומת על כוונת אבי המחבל לתבוע את צרפת: "שיישב בשקט ויתבייש"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

התמונות הקשות לא יופצו ברבים: כך הכריעה היום (שלישי) רשת הטלוויזיה הפופולרית בעולם הערבי, "אל-ג'זירה", שברשותה נמצא הסרטון בו תיעד המחבל מוחמד מראח את הטבח שביצע בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז בשבוע שעבר. ההחלטה פורסמה באתר האינטרנט של הרשת הקטארית, זמן קצר לאחר שנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הפציר בכלי התקשורת לא לשדר את הסרטון.


כבר אתמול נודע כי הסרטון המדובר הגיע לידי אל-גז'ירה, אולם הוא טרם פורסם. ברשת הסבירו כי הסרטון שנשלח לרשת בקובץ על כונן נייד, 25 דקות אורכו, מורכב מקטעי צילומים של הטבח, בשילוב אמירות איסלמיות ומשפטים מהקוראן. "אני קורא לכל תחנות הטלוויזיה שייתכן שיש בידן את הסרטון - אל תשדרו אותו בשום אופן ובשום אמתלה, מתוך כבוד לקורבנות ולצרפת", אמר סרקוזי בדברים שנשא בארמון האליזה בפני חברי פרלמנט ושוטרים מהכוח שהשתתף במבצע בטולוז ביום חמישי בו נהרג מראח, שמלבד המורה ושלושת הילדים בבית הספר, רצח גם שלושה חיילים בצבא צרפת בשני פיגועים קודמים.

טרור בטולוז - כותרות אחרונות:
בשב"כ מאשרים: המחבל מטולוז נכנס לישראל מירדן ב-2010
תיעוד הרצח: האם אל-ג'זירה תשדר את הזוועה?
המחבל מטולוז "הביע צער שלא הרג עוד ילדים"
"בלינג בלינג" נגד "הנורמלי": הטבח בטולוז יציל לסרקוזי את הנשיאות?

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נושא דברים בארמון האליזה בפריז, 27 במרץ 2012. Kenzo Tribouillard, Pool, AP
"צריך להזכיר לאיש הזה שבנו ביצע מעשה שטני". סרקוזי, היום בארמון האליזה/AP, Kenzo Tribouillard, Pool

סרקוזי - שהבוקר גילו שלושה סקרים שונים שפורסמו בעיתונות הצרפתית כי אירועי השבוע האחרון לא שינו את מצבו בסקרים, בהם הוא עדיין מפגר אחרי פרנסואה הולנד, פחות מחודש לפני הבחירות לנשיאות - גם תקף את את אביו של מראח, שאיים אתמול כי יתבע את הרשויות במדינה בשל מותו של בנו. "צריך להזכיר לאיש הזה שבנו צילם את פשעיו, וביצע מעשה שטני בכך ששלח את הצילומים הבזויים לתחנת טלוויזיה", אמר הנשיא.

מראח התחתן - והתגרש מאשתו יומיים לפני מותו

מוקדם יותר היום תקף את האב גם שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, שאמר בראיון ל"רדיו קלאסיק" כי זו אמנם "זכותו" של האב לתבוע, אולם "עדיף שהוא יישב בשקט ויתבייש". בראיון לתחנת הרדיו "פראנס קולטור" הוסיף יועצו של סרקוזי, הנרי גואניו, כי "המילה היחידה שעולה לראש למשמע דרישתו של האב היא 'אי-הגינות'. הבן שלו הוא מפלצת, רוצח בדם קר".

פינת זיכרון לנרצחי הפיגוע סמוך לבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז, צרפת, 25 במרץ 2012. רויטרס
פינת זיכרון לנרצחים, השבוע מחוץ לבית הספר "אוצר התורה" בטולוז/רויטרס

בדברים שאמר אתמול האב, הנקרא גם הוא מוחמד מראח, בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, הוא אישר כי בנו, בן 23 במותו, יילקח לקבורה במולדתו, אלג'יריה.

בתוך כך, ממשיכים כלי התקשורת בצרפת לחשוף עוד ועוד פרטים על עברו של מראח, ובין היתר התברר אתמול כי מראח התחתן לפני כשלושה חודשים, וכי התגרש מאשתו יומיים בלבד לפני מותו, לאחר שכבר ביצע את הפיגועים. "התחתנו ב-15 בדצמבר, וגירושינו הפכו רשמיים ב-20 במרץ", סיפרה האשה לסוכנות הידיעות הצרפתית. היא סירבה להזדהות בשמה, או להסביר מדוע הסתיימו הנישואים לאחר זמן כה קצר. השניים נישאו רק בחתונה איסלמית ולא בנישואים אזרחיים, ולכן הנישואים אינם מוכרים על ידי החוק הצרפתי.

צעדה משותפת לראשי הקהילה היהודית וראשי הקהילה המוסלמית בעיר טולוז, צרפת, לזכר קורבנות הפיגוע בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר, 25 במרץ 2012. ערוץ ההיסטוריה
ראשי הקהילות היהודית והמוסלמית בטולוז קיימו שלשום צעדה משותפת לזכר הקורבנות/ערוץ ההיסטוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully