וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בצה"ל: "נציע שוב לתושבי מגרון לעבור לאדם"

25.3.2012 / 21:10

במערכת הביטחון עמלים על פתרון שימנע התלקחות, לקראת הפינוי המתוכנן של המאחז הבלתי חוקי ב-1 באוגוסט. "כבר הצענו לתושבי מגרון לעבור להתנחלות אדם, ונציע זאת שוב"

דניאל בוק

(צילום – דניאל בוק, עריכה אמיר קוטיגרו)

לאחר החלטת בג"ץ, במערכת הביטחון עמלים על פתרון שיאפשר את עזיבתם השקטה של תושבי המאחז הבלתי-חוקי מגרון לפני התאריך המיועד – הראשון באוגוסט – מבלי לעורר מהומות אלימות. גורם בכיר במשרד הביטחון אמר הערב (ראשון): "אנחנו מציעים לתושבי מגרון לעבור לאתר 'אדם מזרח' בשטחי המועצה האזורית בנימין כבר מחר כחלופה".

המאחז מגרון. AP
במערכת הביטחון מחפשים פיתרון שקט. מגרון/AP

הגורם ציין כי לא מדובר ביוזמה חדשה, וכי היא כבר הוצעה למתנחלים בטרם החלטתו האחרונה של בית המשפט. "בהחלטת בית המשפט לפיה נקבע שהתושבים במגרון יפונו עד מרץ 2011, הצענו להם לעבור ל'אדם מזרח' וראשי יש"ע הסכימו - אך התושבים התנגדו. זה אתר על אדמת מדינה, חוקי לעלייה על הקרקע כבר מחר. בשלב ראשון ניתן להעביר אליו מבנים יבילים וכשלב שני לבנות עליו בתי קבע. בהתאם להחלטת ממשלה נכנס לשיחות עם התושבים ונציע את החלופה הזו שוב. בכל אופן החלטת בג"צ תיושם".

מוקדם יותר דחה בג"ץ את ההסדר שגובש בין הממשלה לבין תושבי המאחז הבלתי-חוקי, וקבע תאריך יעד לפינוי המאחז – עד ה-1 באוגוסט השנה. בכך דחה הרכב השופטים, בראשות הנשיא אשר גרוניס, את ההסדר שקבע כי התושבים יוכלו להישאר לגור במאחז עד שתושלם בניית שכונה בגבעה סמוכה, כאשר פרק הזמן שהוקצב לכך היה שלוש שנים וחצי.

תושבי המאחז זעמו, וגורמים בכירים ביהודה ושומרון אמרו היום: "תהיה פה אנרכיה". את ההלם והתדהמה ששררו בקרב המתנחלים, ובעיקר בקרב אנשי מגרון קשה לתאר. החלטת בג"ץ לדחות הסדר הפשרה אליו הם הגיעו מול השר בני בגין, שייצג את המדינה במשא ומתן עמם, תפסה את כל המתנחלים בהפתעה מוחלטת, בייחוד לאחר שראש הממשלה עצמו התבטא לטובת ההסדר. מעבר לכך, העובדה כי ההחלטה התקבלה פה אחד, כולל נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שנחשב לשמרן בתפיסותיו, הוסיפה על האכזבה הרבה וההפתעה המוחלטת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר לנסות להנמיך את הלהבות. "ממשלת ישראל, כמו גם כל אזרחי ישראל, מכבדים את החלטות בית המשפט ופועלים על פי חוקי ישראל. לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר", אמר.

בשמאל מרוצים נוכח החלטת בג"ץ. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "שוב הוכח שבג"ץ הוא המעוז האחרון להגנה על הדמוקרטיה. טוב שבג"ץ דחה את הפשרה הרקובה בין הממשלה למתנחלים, שביקשו מבית המשפט לגיטימציה להכשרת גזל. לא יתכן שקבוצה שאין לה זכויות בקרקע, שבג"ץ קבע שיש להרוס את המאחז שלה עד לסוף חודש מרץ, נהנית מגיבוי של המדינה שביקשה לתת להם להמשיך ולעשות בשטחים הכבושים כבשלהם".

עוד על בג"ץ מגרון
זעם בהתנחלויות על החלטת בג”ץ: ”תהיה פה אנרכיה”
נתניהו מבהיר: ”נכבד את החלטת בג”ץ על מגרון”
בג”ץ דחה את הסכם מגרון - המאחז יפונה עד ה-1 אוגוסט

  • עוד באותו נושא:
  • מגרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully