וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: "נכבד את החלטת בג"ץ על מגרון"

טל שלו ופנחס וולף

25.3.2012 / 19:00

ראש הממשלה ביקש להנמיך הלהבות נוכח ההחלטה לפנות המאחז עד ה-1 באוגוסט. "יש שופטים בירושלים", אמרו בשלום עכשיו, מרצ: "נדחתה הפשרה הרקובה עם המתנחלים"

"ממשלת ישראל, כמו גם כל אזרחי ישראל, מכבדים את החלטות בית המשפט ופועלים על פי חוקי ישראל. לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר" - כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה להחלטת בג"ץ לפיה המאחז הבלתי חוקי מגרון יפונה עד ה-1 באוגוסט.

בשמאל מרוצים נוכח החלטת בג"ץ. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "שוב הוכח שבג"ץ הוא המעוז האחרון להגנה על הדמוקרטיה. טוב שבג"ץ דחה את הפשרה הרקובה בין הממשלה למתנחלים, שביקשו מבית המשפט לגיטימציה להכשרת גזל. לא יתכן שקבוצה שאין לה זכויות בקרקע, שבג"ץ קבע שיש להרוס את המאחז שלה עד לסוף חודש מרץ, נהנית מגיבוי של המדינה שביקשה לתת להם להמשיך ולעשות בשטחים הכבושים כבשלהם".

גם ב"שלום עכשיו", שהגישה את העתירה לפינוי המאחז, היו שבעי רצון לנוכח ההחלטה. "יש שופטים בירושלים", קראו בתנועה. "בג"ץ בראשות השופט גרוניס מבהיר לתושבי מגרון ולממשלה שכולם שווים בפני החוק ויש לציית לפסקי הדין של בית המשפט". מהארגון נמסר כי "אזרחי ישראל מצפים מתושבי מגרון לעמוד בהתחייבותם, לכבד כל החלטה של בג"ץ ולהתפנות מהמאחז בדרכי שלום".

בימין מאיימים לחדש החקיקה להגבלת בג"ץ

בימין היו מרוצים פחות, ואף איימו בצעדים ממשיים נגד מערכת המשפט. ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר כי "שופטי בג"ץ הוכיחו שוב שכל מטרתם היא להחריב את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון ולרמוס את סמכותה של הממשלה לקבוע מדיניות. אני פונה לשר בגין, שבלם עד היום את החקיקה לשינוי פניה של מערכת המשפט, ואומר לו – לא אלה השופטים שראוי שישבו בירושלים. מיד עם תום הפגרה אחדש את המאבק להעברת החוקים שישיבו את בית המשפט העליון למסלול יהודי וציוני".

גם ח"כ דני דנון (הליכוד) התייחס לכוונתו לחדש הליכי חקיקה כדי לדכא את החלטת בג"ץ. "פניתי לראש הממשלה וליו"ר הכנסת כדי לכנס את הכנסת במהלך הפגרה לדיון חירום כדי להעביר את חוק ההסדרה למאחזים בהליך מזורז. לא ניתן לבג"ץ לסנדל את המדינה. נעביר את הסדר מגרון בחקיקה ראשית". יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אישר כי במידה ויתקבלו 25 חתימות של חברי כנסת, אכן יתקיים בעניין דיון בכנסת.

השר מיכאל איתן, עם זאת, היה מאופק יותר. "עמלנו קשה על מנת לגבש את העתקת מגרון בדרכי שלום", אמר איתן, "יש לזכור שלממשלה שאישרה את ההתיישבות במגרון, יש חלק משמעותי במחדל ועליה לחפש פתרונות במסגרת החוק פתרונות חלופיים". איתן הדגיש כי יש לקבל את החלטת בג"ץ.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "הפשרה הייתה אסון להתיישבות ולכן אני לא מזיל דמעה. יחד עם זאת, ההחלטה מלמדת על הצביעות ועל הגזענות של בג"ץ, שנאלם דום נוכח הבנייה הבלתי חוקית המשתוללת במגזר הערבי", אמר.

מיכאל איתן בפתיחת מושב החורף של הכנסת - אוקטובר 2009. עומר מירון
קרא לכבד את החלטת בג"ץ. השר איתן/עומר מירון

מוקדם יותר דחה בג"ץ את ההסדר שגובש בין הממשלה לבין תושבי המאחז הבלתי-חוקי, וקבע תאריך יעד לפינוי המאחז – עד ה-1 באוגוסט השנה. בכך דחה הרכב השופטים, בראשות הנשיא אשר גרוניס, את ההסדר שקבע כי התושבים יוכלו להישאר לגור במאחז עד שתושלם בניית שכונה בגבעה סמוכה, כאשר פרק הזמן שהוקצב לכך היה שלוש שנים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully