וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהתנחלויות על החלטת בג"ץ: "תהיה פה אנרכיה"

יהושע בריינר

25.3.2012 / 17:47

בעקבות דחיית ההסכם בין המדינה לתושבי מגרון לדחיית פינויו, במאחז מופתעים ומאוכזבים. "זו הוכחה נוספת לכך שבג"ץ הוא סניף של מרצ". התושבים צפויים להיפגש ולדון בעתידם

דניאל בוק

( צילום – דניאל בוק, עריכה אמיר קוטיגרו)

תושבי המאחז מגרון זועמים בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את ההסכם שנחתם בינם לבין המדינה לדחיית פינוי המאחז ל-2015, ולהנחות את המדינה לבצע את הפינוי עד תחילת חודש אוגוסט. "תהיה פה אנרכיה", אמרו היום (ראשון) גורמים בכירים ביהודה ושומרון בעקבות ההחלטה.

את ההלם והתדהמה ששררו בקרב המתנחלים, ובעיקר בקרב אנשי מגרון קשה לתאר. החלטת בג"ץ לדחות הסדר הפשרה אליו הם הגיעו אל מול השר בני בגין, שייצג את המדינה במשא ומתן עמם, תפסה את כל המתנחלים בהפתעה מוחלטת, בייחוד לאחר שראש הממשלה עצמו התבטא לטובת ההסדר. מעבר לכך, העובדה כי ההחלטה התקבלה פה אחד, כולל נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שנחשב לשמרן בתפיסותיו, הוסיפה על האכזבה הרבה וההפתעה המוחלטת.

זמן קצר לאחר ההודעה על ההחלטה, פרסמו אנשי מגרון הודעה רשמית, שבה אמרו כי הם "בטוחים שממשלת ישראל ונציגה, השר בגין, יידעו למצוא את הפתרון הראוי למצב שנוצר, בו ממשלה שולחת את אזרחיה הנאמנים להתיישב, ונאלצת לגרשם בצו בג"ץ".

ההחלטה - יריית הפתיחה לבלאגן

עם זאת, נדמה כי גם ממשלת ישראל כבר לא תוכל להושיע את תושבי המאחז שייאלצו כעת, על פי פסק דין שסופיותו הוכרעה היום באופן חד משמעי, להתפנות מהמקום. חלק מהמתנחלים משליכים את יהבם על יוזמות חקיקה שונות, ועל הוועדה להסדרת המאחזים בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי, אולם גם להם ברור שבפרק הזמן הקצר שנותר אף אחד מאלה לא יוכל למנוע את הפינוי.

"קיבלנו היום הוכחה נוספת לכך שבג"ץ הוא סניף של מרצ", אמר אחד מתושבי מגרון. גורם בכיר בהתיישבות הוסיף: "אצל בייניש ההסדר היה מתקבל". גורם אחר הוסיף ואמר שזה יהיה שידור חוזר של המראות מההתנתקות ובעוצמה גדולה הרבה יותר. "הממשלה לא רוצה לפנות, המתיישבים רוצים פשרה אבל רק בג"ץ רוצה כנראה דם. זו יריית הפתיחה לבלאגן", ציין הגורם.

לטענת המתנחלים, העובדה שהתאריך העברי של יום הפינוי המיועד, י"ג באב, נופל על יום השנה לפינוי כפר דרום יישובים נוספים בגוש קטיף, איננו מקרי.

רבים בימין הקיצוני הביעו סיפוק מהחלטת בג"ץ ואמרו: "אין לעשות פשרות על ארץ ישראל. כל מי שהלכו להתחנף לשופטי בג"ץ ולממשלה מוצאים את עצמם עכשיו בלי בית". מאידך, היו גם מי שהביעו ביקורת כלפי אנשי מגרון עצמם: "ההחלטה צריכה לגרום לרבים לעשות חשבון נפש. הרי כבר היה הסכם להעתקת מגרון ליישוב אדם, אבל ההתעקשות לקבל הכול גרמה לנו להישאר כעת גם ללא שכונת קבע וגם ללא היישוב מגרון", אמרו גורמים בהתיישבות המוסדרת. החשש המרכזי כעת הוא כי הפינוי לא יעבור בשקט.

בנוסף, 48 המשפחות המתגוררות במגרון מתכוונות להתכנס הערב או מחר ולדון בינן לבין עצמן לאן מועדות פניהן. "אנחנו בעיקר לומדים את ההחלטה", אומר איתי חמו, מראשי היישוב, "אבל ברור לנו שממשלת ישראל ששלחה אותנו לפה היא זו שגם צריכה לקחת אחריות על המצב הקשה שנוצר פה ולפתור אותו".

בתוך כך, גורם בכיר במשרד הביטחון, אמר בתגובה להחלטת בג"ץ, "אנחנו עדיין לומדים את ההחלטה כדי להבין את המשמעויות, אך ללא כל ספק כל החלטת בג"ץ תתקיים כלשונה". גורם ביטחוני בכיר נוסף, אמר כי אם הדרג המדיני לא יקבל החלטה חדשה בנושא, הצבא ייאלץ להיערך לפינוי עד חודש אוגוסט, כפי שפסק בג"ץ. גורמי צבא מסרו כי "ההחלטה טרם נבחנה על ידי הצבא ויש לראות מה תחליט הממשלה. בשורה התחתונה, לצה"ל, כמו בעבר, יש תכנית מגירה לפינוי מאחזים לא חוקיים אך מי שיבצעו בפועל כל פינוי יהיו אנשי מנהל אזרחי ושוטרי משטרת ישראל. צה"ל לא ייקח חלק בשום פינוי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully