וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפסח: המקומות אליהם לא כדאי לכם לנסוע

טל שלו

22.3.2012 / 0:06

המטה ללוחמה בטרור פירסם את אזהרות המסע התקופתיות, ובמרכזן החמרת האזהרה מנסיעה לטורקיה, קריאה להימנע מביקורים בסיני וחשש מפיגועי ג'יהאד באפריקה. טסים? היכנסו

חגי האביב מתקרבים - ואיתם תכניות החופשה של מאות אלפי ישראלים. וכמו כל שנה, יחד עם הנסיעות לחו"ל מגיעות אזהרות המסע התקופתיות מבית המטה ללוחמה בטרור שבמועצה לביטחון לאומי. במוקד ההמלצות - החמרת אזהרת הנסיעה לטורקיה, חשש מניסיונות פיגועים מצד אירן והחיזבאללה, איומים מוגברים מפעולות ג'יהאד עולמי באפריקה והמשך האזהרות הקיימות לאזור סיני.

חיזבאללה ניסה לחסל בכיר ישראלי. רויטרס
המטה החמיר את רמת האיום בטורקיה, והיא מוגדרת כ"קונקרטית וגבוהה"/רויטרס

כבר לפני כשבוע הוציא המטה ללוחמה בטרור קריאה דחופה להימנע מביקורים בטורקיה, בעבר יעד תיירותי ישראלי ראשון במעלה, עקב ניסיונות של גורמי טרור לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים או יהודיים במדינה. כעת החמיר המטה את רמת האיום, והיא מוגדרת כ"קונקרטית וגבוהה". כלי תקשורת ברוסיה דיווחו לפני שבועות מספר כי המוסד התריע בפני נציגויות דיפלומטיות של ישראל בטורקיה שהן עלולות להוות יעד לפיגוע. לפי הדיווח, כוח אל-קודס של משמרות המהפכה באירן מתכנן מתקפה, במתווה הפיגועים מהחודשים האחרונים בהודו וגאורגיה.

גם בהילולת רבי שמעון בר יוחאי

על רקע הפיגוע במרכז הבירה בנגקוק, לפני כחודש וחצי, מזהיר המטה ללוחמה בטרור ממסע גם לדרום תאילנד, וליתר דיוק – מדרום לקו הרוחב שבין מחוז קראבי למחוז נקון סי טמרט. המטה קורא להימנע מכל ביקור ולצאת מהאזור, הסמוך לאזורי בילוי פופולריים ביותר אצל מטיילים ישראלים. מיד לאחר הפיגוע הוציא משרד החוץ אזהרה בשל "ניסיונות התארגנות חבלנית בעת האחרונה" בבנגקוק, והמליץ לישראלים לנקוט משנה זהירות ולגלות ערנות בשהותם בעיר.

עוד יעד תיירותי נפוץ ברשימה הוא חצי האי סיני, אליו קורא המטה להימנע מכל ביקור ולצאת מהאזור לאלתר, מתוקף "איום קונקרטי גבוה מאוד" הקיים בשהייה בו. רמת האיום במצרים, כפי שהגדיר אותה המטה, הינה מעט נמוכה יותר, אולם הקריאה להימנע מביקור נשארת בעיניה גם שם.
בנוסף, העלה המטה את האזהרה לשטחים נרחבים באפריקה, בדגש על ניגריה, הסאהל (חבל ארץ מדרום למדבר סהרה), המגרב ומדינות קרן אפריקה. המטה קורא להימנע מביקורים באזור עקב הגברת האיום לפיגועי ג'יהאד עולמי. ביניהם, מציינים במטה את "הילולת רבי שמעון בר יוחאי" בעיר ג'רבה שבתוניסיה כיעד אפשרי לפיגוע.

כאמור, ארגון חיזבאללה מאשים את ישראל בחיסול בכיר הארגון עימאד מורנייה, בעוד אירן מייחסת לישראל את שרשרת החיסולים של מדעני הגרעין במדינה בשנה האחרונה. לדברי המטה, החשש הוא כי יבצעו פיגועי נקם בישראלים בחו"ל, בדגש על אנשי עסקים ובכירי המערכת הממלכתית לשעבר, שמטרתם הרג או חטיפה. סך הכל, 33 מדינות בעולם מסוכנות לתנועת ישראלים השנה, על פי מטה הלוחמה בטרור.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון אחרון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully