וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות הגיעו לארץ; נחשפה תמונה של חשוד ברצח

בטולוז נמשך המצוד אחרי הרוצח המסתתר, ופורסמה תמונה של אופנוען שהיה בסמוך לזירה. בצרפת העלו את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר. ארבעת המתים יטמנו הבוקר בירושלים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, שוקי לרר (זק"א), עריכה: גדי וינסטוק)

גופותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע שהיה ביום שני בטולוז הגיעו לישראל. מטוס אל-על ועליו גופותיהם של הרב יונתן סנלדר ושני בניו - אריה וגבריאל, לצד ארונה של הילדה מרים מונסונגו, נחתו בשדה התעופה בן גוריון בשעה זו. מסע ההלוויה יצא בשעה 09:00 בבוקר (רביעי) לכיוון בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

הפיגוע בטולוז - כותרות נוספות:
האלמנה תטוס לצד גופות יקיריה: "היא אישה חזקה"
צרפת התייחדה עם הנרצחים: "לא נפחד לשים כיפה"
אבל כבד בעיר טולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"

העלאת הגופות של פיגוע הירי בצרפת למטוס למנוחות בישראל, מרץ 2012. זק"א
נתב"ג, הבוקר/זק"א

מטוסם של ההרוגים המריא לפנות בוקר מנמל התעופה שארל דה גול שבפריז לכיוון תל אביב. בטרם ההמראה, נערך בשדה טקס לזכרם של ההרוגים, בו השתתפו נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ושר החוץ, אלן ז'ופה. השר ז'ופה מצטרף לטיסה לארץ וצפוי להשתתף בטקס האשכבה.

העלאת הגופות של פיגוע הירי בצרפת למטוס למנוחות בישראל, מרץ 2012. זק"א
ארבעת ההרוגים נורו בראשם, ומטווח אפס. המצוד אחר החשוד נמשך/זק"א

משטרת צרפת ממשיכה לעשות חיפושים קדחתניים אחר החשוד בירי בבית הספר אוצר תורה שבטולוז. לדברי החוקרים, החשוד ירה ברב ובשלושת הילדים מטווח אפס וירה בהם בראשם. המשטרה מזהירה כי היורה כבר תקף פעמיים בשבוע שעבר, ואמרה כי הוא עלול לתקוף שוב בקרוב. קודם לכן דווח כי המשטרה חושדת בשלושה חיילים לשעבר בצבא המשתייכים לקבוצה ניאו-נאצית, אך ככל הנראה החשד מעליהם הוסר.

חשש: הרוצח יתקוף שוב

החוקרים מאמינים כי היורה רכב בקטנוע וכי הוא צלף שיטתי ומיומן בעל דעות ימניות קיצוניות. לדבריהם, הוא ככל הנראה אחראי להרג שלושה חיילים ממוצא אפריקני שנרצחו לפני כשבוע. השוטרים פנו לכמה מועדוני ירי באזור במאמץ לאתר את החשוד, והפיצו את תיאורו בכלי התקשורת. לדברי עדי ראייה, בעת הירי, לבש החשוד בגדים כהים וחבש קסדת אופנוע, נסע על קטנוע מסוג "ימאהה" והשתמש באקדח מסוג קולט 45.

זירת פיגוע ליד בית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז, צרפת, 19 במרץ 2012. רויטרס
בני נוער אבלים מחוץ לבית הספר אוצר תורה בטולוז/רויטרס

בנוסף, תוגברה האבטחה באתרים הקדושים ברחבי טולוז ורמת הכוננות עלתה לרמה "סגולה" - הגבוהה ביותר שהוכרזה אי-פעם בצרפת.

במקביל, דווח מפי עדי ראייה כי היורה נשא על גופו מצלמה. ב"טלגרף" הבריטי הועלתה השערה כי ייתכן והוא שאב את הרעיון מאנדרס ברינג בריוויק, הנורבגי המואשם שעשה את הפיגוע הכפול באוסלו, שגם הוא פעיל ימין קיצוני, ושרצח בדרך דומה עשרות נערים. על פי הדיווח ב"טלגרף", בטרם יציאתו למסע ההרג, פרסם ברייוויק מניפסט בו הסביר לחקיינים פוטנציאליים כיצד לתעד את רציחותיהם באמצעות מצלמה המודבקת לחזה.

(עדכון ראשון: 23:30)

(עדכון שני: 00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully