וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס: נחשפה מזימה לרצוח את המתמודד נגדי

20.3.2012 / 10:16

נשיא ונצואלה חשף כי במנגנוני המודיעין התקבל מידע על כוונה להתנקש בחיי מנהיג האופוזיציה היהודי, אנריקה קפרילס, ואף רמז כי המתנקשים מגיעים מתוך מחנהו של יריבו

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, הודיע אתמול (שני) כי נחשפה מזימה להתנקש בחייו של מנהיג האופוזיציה המתמודד נגדו על הנשיאות בבחירות שייערכו בהמשך השנה, אנריקה קפרילס-רדונסקי. "ראש המודיעין נפגש עם צוות של מושל מחוז מירנדה (תפקידו הנוכחי של קפרילס), משם הגיע מידע על כוונה להרוג אותו", אמר הנשיא בראיון טלפוני לתוכנית בטלוויזיה הממלכתית. הוא מיהר להבהיר שהממשלה אינה מעורבת במזימה, ואף רמז כי ייתכן שנולדה במחנהו של יריבו: "זו לא הממשלה, ממש לא. להיפך".

מערכת הבחירות במדינה כבר מתחממת לקראת ההצבעה באוקטובר הקרוב, שנתפשת כהזדמנוות הטובה ביותר זה שנים לאופוזיציה במדינה לשים קץ לשלטונו בן 13 השנים של צ'אווס, שרק לפני מספר ימים שב למדינה מקובה, לאחר עוד ניתוח וסבב נוסף של טיפולים במחלת הסרטן ממנה הוא סובל זה חודשים ארוכים.

הנשיא הסוציאליסט הצבעוני לא מסר פרטים נוספים על המזימה, אולם ציין כי ממשלתו הציעה לספק אבטחה לקפרילס בן ה-39, שנמצא בימים אלו בעיצומו של מסע כלל-ארצי לגיוס תמיכה בקמפיין שלו. החששות מפני אלימות במערכת הבחירות הם גבוהים גם כך, לנוכח מקרים מהעבר, ועל רקע ביקורו האחרון של קפרילס לפני מספר ימים במשכנות העוני של הבירה קראקס - אחד ממוקדי הכוח הגדולים של צ'אווס - שבמהלכו נורו יריות. שני הצדדים האשימו אז זה את זה באחריות לתקרית.

"הצענו למועמד הבורגני הגנה"

"כמדינה, אנחנו מחויבים לספק הגנה לכל אזרח של ונצואלה, בייחוד בהקשר הזה", אמר צ'אווס, שבימים הקרובים אמורים להתחדש טיפולי ההקרנות שלו. "לקחנו את המידע הזה ברצינות, בשל המקור שממנו הגיע. עדכנו במידע את צוותו של המועמד הבורגני (כך הוא נוהג לכנות את קפרילס) והצענו לו הגנה". יש לציין כי קפרילס מנהל את מסעו "מבית לבית" ברחבי המדינה ללא כל אבטחה, כשהוא מתנייד באוטובוס פשוט - שמושך תשומת לב רבה וקהלים גדולים בכל עיר בה הוא עובר.

אנריקה קפרילס רדונסקי, מתמודד על נשיאות ונצואלה, פברואר 2012. רויטרס
קפרילס מצוי בעיצומו של מסע כלל-ארצי לגיוס תמיכה/רויטרס

אף שקפרילס עצמו - יהודי מצד אמו ונכד לניצולי שואה - מגדיר את עצמו כאיש מרכז-שמאל המעריץ את מודל "הסוציאליזם המתון" של ברזיל, צ'אווס ואנשיו מקפידים להציג אותו כנציג של האליטה העשירה במדינה, השואף לקעקע את יסודות מדינת הרווחה שהנשיא המכהן הקים.

קפרילס נבחר בחודש שעבר למועמד לנשיאות מטעם "קואליציית האחדות הדמוקרטית", המאגדת את רוב מפלגות האופוזיציה מהימין ומהמרכז-שמאל. בדבריו אתמול, אף רמז צ'אווס בצורה בוטה כי מזימת ההתנקשות יצאה מתוך חוגים אלה: "זה חבל שבכמה מגזרים, 'מעבדות של המלחמה המלוכלכת' של האופוזיציה, עוסקים בדברים מעין אלו, מתחום הפשיעה". דובר מטעם קפרילס מסר כי אינו מתכוון להגיב לדברים.

עוד מוונצואלה:
למה הרגו שוטרים את בתו של קונסול צ'ילה?
צ'אווס אחרי הניתוח: ”אני מתאושש כמו קונדור”
עושה בושות לאבא: הבת של צ'אווס עם חופן דולרים
עיתון ספרדי: נותרו לצ'אווס חודשים לחיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully