וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לשיבוש חקירה: הרחקה למנהלי בית האבות שנשרף

19.3.2012 / 0:04

החשודים בחבלה ברשלנות בעקבות השריפה שבבית האבות בבני ברק, במהלכה נפצעו יותר מעשרה קשישים, שוחררו למעצר בית בן 8 ימים. פרקליטו של מנהל המקום: "נפל קורבן למעאכר"

בית המשפט השלום בתל אביב החליט אתמול (ראשון) לשחרר למעצר בית בן שמונה ימים את שלושת החשודים בחבלה ברשלנות על רקע השריפה שפרצה שלשום בבית האבות בבני ברק, בה נפצעו 17 קשישים, שלושה מהם באורח קשה. כמו כן הוצא לשלושה - מנהל התחזוקה, מנהל התפעול ובעל המקום - צו הרחקה מבית האבות למשך 30 יום ונאסר עליהם ליצור קשר עם שאר המעורבים בפרשה מחשש לשיבוש חקירה. עורך הדין של בעל המקום טען היום כי מרשו "נפל קורבן למעאכר, אשר זייף מסמך שאמור היה להיות אישור כיבוי".

תשעה מהקשישים דיירי בית האבות אשר נפגעו באירוע עדיין מאושפזים בבתי החולים השונים. בבית החולים איכילוב מאושפזים שני קשישים במצב קשה ופצוע נוסף במצב קל. בבית החולים תל השומר מאושפזים שלושה במצב קשה, מורדמים ומונשמים ושלושה באורח בינוני ובבית החולים מעייני הישועה מאושפז פצוע באורח קל. הטיפול בקשישים מורכב בשל גילם ומצבם הרפואי קודם לאירוע, אמרו בבתי החולים.

תמיר, אשר אביו מאושפז בתל השומר, סיפר לוואלה! כי מצבו של אביו משתפר וכי מעולם לא שם לב למשהו חריג בבית האבות. "מצבו של אבי משתפר, הוא כבר לא מורדם ומונשם, אך עדיין מתקשה לתקשר עמנו. נהגנו לבקר אותו בבית האבות ומעולם לא שמנו לב שמשהו אינו כשורה", אמר והוסיף כי "למדתי הבוקר מאמצעי התקשורת על כך שאנשי הצוות לא היו נוכחים בעת האירוע. אני לא יודע איך להתייחס לזה. אנחנו מחכים שהגורמים הרלוונטיים יבצעו את הבדיקות ויסיקו מסקנות. כרגע אנחנו מתעסקים בהחלמה של אבא".

חשד: למבנה לא היו אישורי כיבוי אש

משטרת מרחב דן של מחוז תל אביב מייחסת לשלושת החשודים, חבלה ברשלנות. על פי החשד, למבנה לא היו אישורי כיבוי מתאימים. מהחקירה עולה כי לפני שלושה חודשים התקבלה במשטרה תלונה משרותי הכבאות בבני ברק בגין זיוף מסמכי אישורי האש. אז נחקרו מספר מעורבים באזהרה ובסיום החקירה הועבר התיק לפרקליטות. בטרם התקבלה החלטה בעניין, קרה האסון אמש.

בדיון בבית משפט השלום היום ביקשה לשחרר את החשודים למעצר בית של 15 יום. נציג צוות החקירה טען בדיון כי "מספר שבועות קודם לכן נערכה בדיקה בבית האבות ונתגלו ליקויים במערך הכיבוי. זה לא תוקן ויש חשד שזה גם גרם לריבוי הנפגעים". לצד זאת הביע נציג המשטרה חשש כי מצב הנפגעים יחמיר, אז תהפוך הפרשה לשונה בתכלית.

עורך הדין כרמל בתו, המייצג את מנהל המקום, טוען כי מרשו נפל קורבן למעאכר, אשר הציג בפניו אישור מזויף של כיבוי אש. "מאז היוודע דבר זיוף המסמך, שיתף מרשי פעולה עם משטרת ישראל ומסר את פרטיו של המעאכר, אשר אמור היה להסדיר עבורו את נושא אישורי הכבאות", אמר עורך הדין בתו, "אלא שאז הסתבר שהוא נמלט לחו"ל. מאז פעל מרשי לתיקון מה שטעון תיקון והמקרה הטרגי אירע במהלך הניסיון לתקן את הליקויים".

עורך הדין גיל פרידמן, המייצג את מנהל התפעול של הבניין, טוען כי למרשו לא הייתה אחריות לגבי תחזוקת הבניין. "הוא היה אחראי על הטיפול בחולים בלבד", אמר והוסיף כי "נאמר לו על ידי בעלי הבית כי כל האישורים, לרבות אישורי האש, הוסדרו לאשורם".

השופטת מעיין בן ארי קבעה בהחלטתה כי "החקירה טרם הסתיימה, וקיימות פעולות שיש לבצען בתקופה הקרובה". היא הורתה על מעצר בית בן שמונה ימים לשלושת החשודים וכן הורתה על כל אחד מהחשודים להפקיד סכום מזומן של 50,000 שקלים, בנוסף לערבות עצמית בסך 40,000 שקלים ואסרה עליהם לצאת מהארץ למשך 180 ימים. כמו כן הוציאה השופטת צו הרחקה לחשודים מבית האבות למשך 30 יום ואסרה עליהם ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה, מחשש לשיבוש החקירה.

עוד באותו נושא:
השריפה בבית האבות: גלאי העשן לא עבדו, הצוות נעדר
שריפה בבית אבות בבני ברק: שלושה נפצעו קשה

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully