וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: למה הרגו שוטרים את בת קונסול צ'ילה?

המדינה עצרה 12 שוטרים וחוקרת את "ההתנהלות הכושלת" בתקרית בעיר מרקאיבו, בה נהרגה קארן ברנדיקה בת ה-19. הצעירה נורתה במכונית בה נהג אחיה, שסירב לעצור במחסום משטרתי

האם תקרית הדמים תתפתח למשבר דיפלומטי? הרשויות בוונצואלה עצרו אתמול (שבת) 12 שוטרים מהמשטרה הפדרלית החוקרת (CICPC), במסגרת חקירת התקרית שלשום בלילה, בה נורתה למוות בתו בת ה-19 של דיפלומט צ'יליאני בזמן שנסעה במכונית עם אחיה. כך אישרו במשרד הפנים הוונצואליאני.

קארן ברנדיקה, בתו של פרננדו ברנדיקה, קונסול צ'ילה בעיר מרקאיבו שבמערב ונצואלה, נפגעה משלושה קליעים שנורו על ידי השוטרים על המכונית, בה נהג האח. לפי הדיווחים בתקשורת בשתי המדינות, השוטרים פתחו באש על המכונית לאחר שנהגה סירב לעצור לביקורת במחסום משטרתי. בראיון לעיתון "פנורמה" הסביר בנדריקה האב כי בנו לא עצר משום שנבהל, בגלל שהשוטרים לא היו במדים, "אבל אז הוא ראה לפתע שאחותו נפצעה ואיבדה הכרה, והוא עצר בצד. הם אמרו לו שירו עליו כי לא עצר".

פרננדו ברנדיקה, קונסול צ'ילה בעיר מרקאיבו, ונצואלה, מתבשר על מות בתו קארן מאש המשטרה המקומית, 17 במרץ 2012. רויטרס
הקונסול פרננדו ברנדיקה מקבל אתמול בבוקר את הבשורה על מות בתו/רויטרס

מפקד ה-CICPC, חוסה רמירז, הסביר לעיתונאים כי אנשיו באותו מחסום עסקו בחיפושים אחר כנופיה שעסקה במעשי שוד וגניבת מכונמיות באזור. הוא הוסיף כי כל 12 השוטרים שהיו במחסום נעצרו וכלי הנשק שלהם הוחרמו מהם, כדי לברר מי ירה. "אנחנו דוחים ומגנים התנהלות משטרתית כושלת כזו", הבהיר. גם בצ'ילה מיהרו לגנות את האירוע, ולדרוש הסברים מוונצואלה "בהקדם האפשרי".

פשיעה אלימה היא בעיה חמורה בוונצואלה, ואופן ההתמודדות של המשטרה עמה כבר הוביל בערב לתקריות קטלניות. הנושא יעמוד על מרכז סדר היום בבחירות לנשיאות שייערכו במדינה בנובמבר, שבהן ינסה הנשיא הוגו צ'אווס לזכות בשש שנות נשיאות נוספות. דיפלומטים זרים כבר נפלו בעבר קורבן לאלימות המשתוללת במדינה, ובהם אף קונסול צ'יליאני אחר, שנחטף, נורה והוכה בנובמבר האחרון בידי כנופיה בבירה קראקס. בינואר האחרון, נחטפו שגריר מקסיקו במדינה ואשתו למשך כמה שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully