וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מאיץ את הקמפיין, המטרה: כסף, כסף וכסף

17.3.2012 / 3:30

נשיא ארה"ב ממשיך לחכך ידיו בהנאה כל עוד המרוץ הרפובליקני נמשך, אך לאחרונה החל לעסוק יותר ויותר בקמפיין שלו עצמו. בבית הלבן טוענים שהוא לא עובד בקמפיין "במשרה מלאה"

נשיא ארצות הברית ממשיך להאיץ את הקצב ומכין עצמו לבחירות: הנשיא ברק אובמה הגיע אמש (שישי) לעיר מגוריו שיקגו ונפגש עם מכרים וחברים ותיקים, העניק שיחות עידוד והמרצה לקראת הבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב ואף זרק לאוויר התבטאויות באשר למרוץ הרפובליקני שעוד נמצא בעיצומו, לקראת המאבק באילינוי בעוד מספר ימים. אך למרות מסווה החיוכים והטפיחות על השכם, אין כל ספק שאובמה הגיע לשיקגו בעיקר בגלל הכסף.

ברק אובמה באירועי בחירות באטלנטה ושיקגו. רויטרס
אובמה ב"מוד" בחירות טיפוסי, אתמול באטלנטה/רויטרס

על רקע החשש מכוחם הכלכלי של הרפובליקנים לקראת נובמבר, אובמה היה עסוק בעיקר בגיוס תרומות. הוא השתתף בשני אירועים – האחד פומבי בו כרטיס השתתפות עלה 2,500 דולרים, והשני – אירוע סגור ומצומצם לכמה עשרות תומכים אמידים שכל אחד מהם שילם 10,000 דולרים על מנת להשתתף בו. לאחר מכן המשיך אובמה לשלושה אירועים נוספים באטלנטה, כולל אחד בהנחיית השחקן והבמאי טיילר פרי, בו עלות ההשתתפות הגיעה ל-35,800 דולרים לאדם. על פי ההערכות, אובמה שלשל באותו יום כחמישה וחצי מיליון דולרים לכיס הקמפיין.

חשש מהונם של הרפובליקנים

בין אירוע לאירוע מצא אובמה את הזמן גם להתבדח על המרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, שהיה ועודנו ארוך, מייגע וכואב, ואף עשוי לפגוע במועמד הנבחר, שעל פי המסתמן כרגע מתקדם אליו, אם כי בזחילה, מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני, שיתמודד מול אובמה בסתיו הקרוב. הנשיא המכהן נראה בטוח בעצמו ואף שיגר מסר מתבדח לרפובליקנים ונראה נהנה מכל רגע בו המרוץ הזה נמשך.

קמפיין הבחירות של אובמה לנשיאות בשנת 2008 גייס 750 מיליון דולרים, והקמפיין הנוכחי, עם עזרה של המועצה הדמוקרטית הלאומית, גייס עד כה יותר מ-200 מיליון דולרים. יחד עם זאת, גורמים רשמיים במפלגה הדמוקרטית הביעו דאגה מכך שקבוצות חיצוניות, בשונה מקמפיינים, יכולות לגייס תרומות בסכומים בלתי מוגבלים מאנשים פרטיים, מה שיאפשר לתורמים עשירים במיוחד לתת דחיפה משמעותית למועמד הרפובליקני שיתמודד מול אובמה. לאור זאת, אובמה, שגורמים בבית הלבן מתעקשים שהוא לא נמצא במצב של "קמפיין במשרה מלאה", התחיל להקדיש את מירב זמנו בגיוס מזומנים.

הפריימריז הרפובליקניים שצפויים להתקיים ביום שלישי הקרוב במדינה החצויה מבחינה פוליטית – אילינוי, עשויים להוות נקודת מפנה במרוץ. רומני, שלמרות שלא ניצח בסיבוב האחרון במיסיסיפי ואלבמה, דווקא שומר על פער גדול במרוץ הכללי, וניצחון באילינוי בשבוע הקרוב יהווה צעד משמעותי שיקרב אותו יותר ויותר לזכייה במרוץ.

עוד באותו נושא:
על רקע עליית מחירי הדלק בארה"ב: אובמה צונח בסקרים
אובמה: "חלון הזמן לדיפלומטיה עם אירן מתכווץ"
מאוחר מדי? סנטורום ניצח במיסיסיפי ובאלבמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully