וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לימודים מחר בבאר שבע: "לא נסכים לשגרת טילים"

רמי שני

15.3.2012 / 14:50

הבוקר יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטת גראד שנורתה לכיוון באר שבע וראש העיר רוביק דנילוביץ' החליט לא לקחת סיכונים: "אי אפשר להמשיך את החיים כאילו לא קרה שום דבר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: טל רזניק)

בעקבות המשך הירי על יישובי הדרום, הודיע ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כי גם מחר (שישי) לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, מלבד אוניברסיטת בן גוריון. "לצערי, זו החלטה נכונה", אמר דנילוביץ'. "לא נסכים לחיות בשגרת טילים על באר שבע כאילו לא קרה שום דבר וצריך להמשיך ככה את החיים. אנחנו מצפים מהממשלה לפעול במהירות כדי להחזיר את השקט לישובי הדרום".

באוניברסיטת בן גוריון, לעומת זאת, נמשכים החיים האקדמאים: "הנחיות פיקוד העורף, שאנחנו בקשר איתם, אינן אוסרות את קיום הלימודים, אלא מתירות אותם" הסביר מנכ"ל האוניברסיטה וסגן הנשיאה, דוד ברקת, "אמנם היו לנו מספר ימים בתחילת השבוע, שבהם לא היו לימודים, וזאת בהנחיית הפיקוד, אבל מאחר שלאור המצב ההנחיות השתנו, אנחנו מחזירים את הלימודים. מעת לעת אנו מקיימים הערכת מצב כדי לבחון לגבי ההמשך".

בית ספר שנפגע ברקטה בבאר שבע, מרץ 2012. דרור עינב
בית ספר בבאר שבע שנפגע מרקטת קסאם השבוע/דרור עינב

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך, כאמור, גם הבוקר. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד שנורתה לכיוון באר שבע. אזעקה נשמעה בעיר וביישובים הסמוכים. הרקטה הצטרפה לרקטת קסאם שנפלה מוקדם יותר הבוקר בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, שליד נתיבות. במקום לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקה נשמעה ביישובים הסמוכים.

המשך הירי לעבר הדרום הוביל רבים מראשי הרשויות באזור להחליט אתמול, בניגוד להמלצות פיקוד העורף, שלא לקיים את הלימודים כסדרם. בבאר שבע לא התקיימו הבוקר לימודים בכל מוסדות החינוך מלבד אוניברסיטת בן גוריון. גם ראשי הערים אשדוד, אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי החליטו שלא לפתוח הבוקר את מוסדות החינוך בערים. בגן יבנה לא למדו, למעט כיתות י"ב שלמדו במרחבים מוגנים, תלמידי החינוך המיוחד למדו מחוץ ליישוב, מעבר לטווח 40 הקילומטרים, וגני המתנ"ס פעלו. במועצה האזורית חוף אשקלון התקיימו הלימודים כסדרם.

"אוניברסיטת בן גוריון יכולה להמשיך לתפקד לפי הנחיות פיקוד העורף"

בקרב הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון נשמעות תלונות על החלטות האוניברסיטה להמשיך את שגרת הלימודים כרגיל. סטודנטים רבים הלינו על כך שהאוניברסיטה לא מתחשבת בתלמידיה במה שנוגע למועדי בחינות והגשות. דובר אגודת הסטודנטים, דניאל אישלר, לא דחה על הסף את התלונות ולדבריו האגודה מכירה בצרכים שהועלו מפי הסטודנטים והיא מנסה לסייע להם. "יש תלונות, יש התמרמרות אבל זה מתחלק", אמר אישלר, "יש אנשים שמבינים שזה לא אותו מקרה כמו בזמן הפסקת לימודים במצבים אחרים. הרי האוניברסיטה, על פי הנחיות פיקוד העורף, יכולה להמשיך לתפקד. לכן מבחנים שהיו אמורים להתקיים מתקיימים אבל יש החרגות שונות ממצב רגיל, כמו אישורים לדחייה של הגשת עבודות, דחיית מועדים וכדומה. נכון, יש תלונות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה ומנסים לתת מענה, בלי להפסיק את הלימודים".

מנכ"ל האוניברסיטה ברקת סיפר כי "לאור המצב, דחינו בחינות שהיו צריכות להתקיים בזמן שלא היו לימודים. כרגע אנחנו נמצאים בתחילת סמסטר, עדיין אין דרישות להקלות. אני צריך לציין, שאנחנו תמיד מתחשבים במצב ובצרכים של הסטודנטים. נכנסנו לעידן שאנחנו עדיין לא רואים את הסוף שלו. צריכים באיזושהי צורה לחיות עם מצב של לימודים בהפוגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully