וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה לפני הבגרויות? ארגון המורים הכריז סכסוך עבודה

ענת שלו

15.3.2012 / 14:05

המורים טוענים כי משרד החינוך לא יודע כיצד לחשב את שכרם החדש שאמור לעלות ב-51% במסגרת הרפורמה, ולכן הם לא מקבלים את הכסף המגיע להם כחוק. האוצר: "נמשיך בהידברות"

ארגון המורים העל-יסודיים פנה היום (חמישי) אל משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, בבקשה להכריז על סכסוך עבודה מול משרד החינוך ומשרד האוצר, על רקע אי-יישום רפורמת "עוז לתמורה", כהגדרתו. ברפורמה, שנועדה לחזק את מעמד המורה ואת שכרו, הובטחה בין היתר תוספת של 51% לשכר המורים, שתינתן בשתי פעימות. למרות זאת, אומרים בארגון המורים, מאז נכנסה הרפורמה לתוקף לפני שישה חודשים, משרד החינוך אינו יודע לחשב את שכרם החדש של המורים.

לפי ארגון המורים, במקום לתת למורים משכורות מלאות, נותן משרד החינוך מקדמות על חשבון משכורות עתידיות. לדברי חברי ארגון המורים, אם לא יימצא פתרון למצב תוך 15 ימים – הם ישקלו לפתוח בשביתה, כפי שמתיר להם החוק, רגע לפני בחינות הבגרות.

במכתב ששיגר ארגון המורים אל משרד התמ"ת, נכתב בין היתר כי ההכרזה באה על רקע "חוסר היכולת של מורי החינוך העל יסודי לבצע את עבודתם על פי הרפורמה, כאשר משרד החינוך, האוצר והבעלויות(עיריות ורשתות אורט, עמל וכו') אינם מבצעים את חלקם ברפורמה". במכתב נטען כי הגורמים מטילים קשיים מיותרים על יכולת הטמעת וביצוע הרפורמה. "לאור האמור, החליט הארגון להכריז על סכסוך עבודה, על רקע עיכוב ההחלטות בנושא הרפורמה, אי יישום המוסכם תוך פגיעה בזכויות המורים". עוד הסבירו במכתב כי בחצי השנה מאז כניסת הרפורמה לתוקף, מורים עובדי המדינה קיבלו רק "מקדמות על חשבון השכר" ולא שכר מלא, וכי ארגון המורים הסכים לחכות עד ה-1.3, אך משעבר תאריך זה גם שכרם לא שולם.

בארגון המורים אמרו היום לוואלה! חדשות כי הנושאים המוזכרים קיימים בתוך ההסכם הקיבוצי במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה" ואינם מיושמים. "האוצר אמנם מקיים פגישות אבל אין תוצאות עד כה וכבר שישה חודשים מורים מקבלים מקדמות על חשבון שכר עתידי ולא משכורות מלאות. למה? כי אומרים במשרד החינוך שלא יודעים לחשב את השכר החדש לפי הרפורמה", נמסר מהארגון. "בעיריית אשקלון ובאר שבע יודעים, באורט יודעים. רק במשרד החינוך, שהנהיג את הרפורמה, לא יודעים לחשב את השכר והם בעצם מונחים על ידי הגחמות של פקידי האוצר".

תוצאה של המלחמה בין ארגון המורים להסתדרות?

עוד הוסיפו בארגון: "חצי שנה ניסינו בטוב, בהתדיינות עם הגורמים השונים, להגיע לידי פתרון של הדבר הזה ושום דבר לא הסתייע. שנת הלימודים תיכף מסתיימת. ב-15 ימי הצינון שעלינו לחכות עד שנוכל לפתוח בצעדים ארגוניים, נשקול את צעדינו".

בניגוד לטענות ארגון המורים, יש הטוענים כי ארגון המורים בעצם משמש כשעיר לעזאזל במלחמת כוחות בין יו"ר ארגון המורים, רן ארז, למזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. לפי הטענות, שני ראשי הארגון מנסים להתחרות זה בכוחו של זה ולבסס את שליטתם בבתי הספר בחטיבות העליונות, ומנפנפים בסכסוך העבודה לתקשורת כחלק ממלחמה זו, בעוד שהפרטים המוזכרים בסכסוך הם פרטים שעדיין נידונים במשא ומתן במסגרת החודשים הראשוניים של יישום הרפורמה.

ממשרד האוצר נמסר כי מתקיימים דיונים שוטפים עם משרד החינוך ועם המעסיקים, כמו גם עם ארגון המורים, במטרה להטמיע באופן המיטבי ביותר את יישום הרפורמה. "משרד האוצר ממשיך בהידברות שוטפת עם הגורמים כדי למצוא פתרונות לקשיים שצפים בעקבות הטמעת הרפורמה", נמסר, וצוין כי "באופן טבעי", ישנם נושאים שעליהם התקבלה הסכמה ונושאים אחרים לגביהם נמשכים הדיונים. "למרבה הצער, ארגון המורים בוחר לכתוב מכתבים על סכסוכי עבודה במקום לעסוק בגיבוש צעדים מעשיים ליישום הרפורמה", מסרו עוד מהאוצר.

לקריאה נוספת
רן ארז:"האוצר אשם בעיכוב עוז לתמורה"
משרד החינוך: "על ארגוני המורים לשתף פעולה, או שנאכל מרורים"
משרד החינוך יבחן צמצום מספר בחינות הבגרות


לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully