וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "קדימה הכניסה את אירן לעזה - אנחנו נוציא אותה"

פנחס וולף

14.3.2012 / 17:39

ראש הממשלה התייחס בכנסת לקשר שבין הרפובליקה האיסלמית לארגוני הטרור ברצועה. "הפלגים ברצועה חוסים תחת מטריה אירנית. עכשיו תארו לעצמכם שהיא תהפוך למטריה גרעינית"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"אתם הכנסתם את אירן לעזה – ואנחנו נוציא את אירן מעזה" – כך אמר היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפנייה לחברי הכנסת של קדימה, במהלך דיון בכנסת בהשתתפותו, לאור חתימתם של 40 חברי כנסת מהאופוזיציה, תחת הכותרת – כישלון ממשלתו בתחום המדיני, החברתי והכלכלי. נתניהו התייחס בהרחבה לנושא האירני בנאומו, ובין היתר, גם לקשר שבין טהרן לרצועת עזה. "עזה זו עמדה קדמית של אירן", המשיך נתניהו, "ארגוני הטרור בעזה, וגם חיזבאללה בלבנון, חוסים תחת מטרייה אירנית. עכשיו אני מבקש שתתארו לעצמכם מה קירה כשהמטריה הזו תהפוך למטריה גרעינית. תארו לכם שמאחורי ארגוני הטרור תעמוד מדינה שקוראת להשמידנו, והיא חמושה בפצצות גרעין. אתם מוכנים לזה? אני לא מוכן לזה. אסור לתת לזה לקרות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת, אוקטובר 2011. עומר מירון
"אני לא אתן לאירן להפוך גרעינית". נתניהו/עומר מירון

בדבריו האשים נתניהו את ממשלת אולמרט, ופנה ישירות לסיעת קדימה, על אשמתה בהתחזקות חמאס והאיום מהרצועה על ישראל. "יש שטוענים שאני מהלך אימים בנושא האירני, ואני זוכר שאמרו עליי את אותם הדברים כשהזהרנו שעזה תהפוך לבסיס טרור. אני התפטרתי מהממשלה כי לא הייתי מוכן להיות חלק מההתנתקות. אתם הכנסתם את אירן לעזה, ואנחנו נוציא אותה מעזה. יצאנו מלבנון, אירן נכנסה. יצאנו מעזה, אירן נכנסה. יש כאלה שמציעים לעשות מהלך דומה מיהודה ושומרון. אם נעשה זאת, אירן תיכנס. אסור לחזור על הטעות הזאת פעם שלישית".

"הסכם עם אבו מאזן לא יעצור את הצנטריפוגות"

"יש סבורים שהסכם עם הפלסטינים הוא שיביא לפתרון הבעיה האירנית, כאילו הסכם עם אבו מאזן יעצור את הצנטריפוגות", המשיך ראש הממשלה. "מי שרוצה להאמין בזה יכול לעשות זאת אבל זה לטמון את הראש בחול. יש הרבה סיבות לעשות הסכם עם הפלסטינים: כי אנחנו לא רוצים מדינה דו-לאומית, כי אנחנו רוצים רגיעה ושלום. אבל לחשוב שזה מה שיעצור את האירנים, זו אשליה מסוכנת".

נתניהו התייחס גם לביקורו בארצות הברית, ולשיחות שקיים עם בכירים אמריקאים בעניין הגרעין האירני. "נסעתי כדי להבהיר את זכותה של ישראל להגן על עצמה בעצמה מול כל איום", אמר נתניהו. "זכותה של ישראל במידת הצורך לממש את הזכות הזו אושררה באופן עמוק ביותר במהלך הביקור. היא זוכה לגיבוי מוחלט מהעם האמריקאי, היא זוכה להסכמה מקיר לקיר בקונגרס האמריקאי, והיא זוכה להכרה רשמית גם בבית הלבן". עוד ציין נתניהו: "אנחנו מעדיפים שאירן תנטוש את תכנית הגרעין שלה בדרכי שלום, זו גם ההעדפה שלי. אבל החובה שמוטלת עליי היא לשמור על היכולת העצמית של ישראל להגן על עצמה מול כל אתגר".

אחרי נתניהו עלתה לדבר יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה). "דוברי הליכוד מאשימים אותנו על כך שיצאנו למבצעים ומלחמות", אמרה לבני. "כן, אני גאה ב'עופרת יצוקה' שהשיב את כושר ההרתעה למדינת ישראל. יכולנו לעשות זאת כי ניהלנו תהליך מדיני. היום, חזק ככל שנתניהו מדבר על אירן בעזה, מי שהגיע להסכם איתם זה אתה, בעוד אנחנו נלחמנו בהם. עכשיו אתם מערבבים את ארגוני הטרור עם הפלסטינים. נתניהו הצליח להוריד מסדר היום את השלום, והצליח למחוק את התקווה מאזרחי ישראל. ניצחון פוליטי ענק, ועוד ניצחון כזה ואבדנו. מספיק להלך אימים על עם ישראל".

בטרם דבריו של נתניהו, פרצה מהומה במליאה, אחרי שחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) תקפה את ראש הממשלה, בשל מדיניות הממשלה ברצועה. חברי הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ויואל חסון (קדימה) לעבר זועבי מספסלי האופוזיציה, והיא בתגובה סימנה להם עם האצבע לשתוק. לאחר מכן הוציא מנהל הישיבה, ח"כ ראלב מג'אדלה, את בן ארי מן האולם, בעוד השרה לימור לבנת צעקה לעבר זועבי: "תגידי תודה שנותנים לך לדבר פה". "זו גזענות, מג'אדלה צריך להפנים שמותר לצעוק על האויבת זועבי", מסר בן ארי אחרי הוצאתו מהאולם. "מי שזה לא מוצא חן בעיניו, שילך לפרלמנט של סוריה ביחד איתה".

עוד בנושא
הבית הלבן: ”נתניהו ואובמה לא דנו בפצצות חודרות-בונקרים”
נתניהו: ”תקיפה צבאית באירן - לא עניין של שנים”
נתניהו: ”מלחמה עם אירן - לא בלתי נמנעת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully