וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה אזהרה מסע חריגה לטורקיה: חשש מפיגוע מיידי

בעוד שחקירת הפיגועים בהודו, בתאילנד ובאזרבייג'ן עדיין נמשכת, המטה ללוחמה בטרור מזהיר מנסיעה לטורקיה: "גורמי טרור מתכוונים לבצע פיגוע נגד ישראלים ויהודים תוך ימים"

גורמי טרור מתכוונים לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים או יהודיים בטורקיה בימים הקרובים - כך הזהיר אמש (שלישי) המטה ללוחמה בטרור. בהודעה שפרסם, קורא המטה לישראלים להימנע מביקור במדינה. בהודעה שפורסמה לא נאמר מה הסיבה לאזהרה הפתאומית, ולא נמסר איזה מידע הוביל להתרעה. בקיץ שעבר דווח כי פיגוע באיסטנבול היה פעולת מסווה של חיזבאללה לחיסול הקונסול הישראלי, משה קמחי.

עם זאת, בשבוע שעבר, דיווחה רשת NTV הרוסית כי המוסד התריע בפני נציגויות דיפלומטיות של ישראל בטורקיה, כי הן עלולות להוות יעד לפיגוע. לפי הדיווח, שצוטט בתקשורת הטורקית, המוסד שלח מכתב לנציגויות בטורקיה, והזהיר את אנשי הביטחון בהן כי כוח אל-קודס של משמרות המהפכה באירן מתכנן מתקפה, במתווה הפיגועים שהיו בשבועות הקודמים, ובייחוד בדומה לפיגוע שהיה בהודו. עוד דווח כי לפחות ארבעה אירנים חשודים כבר באו לטורקיה, כשבידם תחמושת שעלולה לשמש לפיגוע. גורמים בטורקיה סירוב לבקשת העיתון הטורקי הורייט להתייחס לדיווח.

זירת פיגוע ליד מטה מפלגת השלטון של טורקיה, איסטנבול, 1 במרץ 2012. רויטרס
התרעה מיידית. זירת פיגוע באיסטנבול לפני כעשרה ימים/רויטרס

ברקע ההודעה החריגה, חקירת הפיגועים נגד נציגויות ישראל בהודו, בתאילנד, באזרבייג'ן ובגיאורגיה, עדיין נמשכת. בחודש שעבר, אמר גורם במטה ללוחמה לטרור כי אירן וחיזבאללה ממשיכים במאמציהם לפגוע במטרות ישראליות ברחבי העולם. לדבריו, יש עדויות רבות לכוונות מסוג זה, נוכח מידע שעלה מחקירות של עצורים בפיגועים האחרונים מעבר לים. אותו גורם אמר כי ישראלים שנמצאים בחו"ל נקראים לגלות ערנות מרבית ולנקוט כללי התנהגות שיצמצמו את כל האפשרויות לפגיעה בהם. בין היתר, ישראלים נקראים לגלות ערנות לחפצים חשודים ולהימנע מקבלת חפצים מזרים, ובעיקר להיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים.

חזבאללה מנסה לנקום את מותו של מורנייה

הניסיונות לפגוע במטרות ישראליים מתרכזים, בחלקם, במאמץ לנקום את מותו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, ואת חיסולם של מדעני הגרעין האירניים.

ב-21 בפברואר, הודיע המשרד לביטחון פנים באזרבייג'ן, על מעצרם של כמה חשודים, שלהם קשרים למשמרות המהפכה באירן ולחיזבאללה בלבנון, בחשד שתכננו פיגוע נגד "אזרחים זרים" במדינה. על פי הדיווח, הקבוצה הוקמה על ידי אדם בשם חמיד, פעיל במשמרות המהפכה, ועל ידי חאג'י עבאס - מפקד אגף המודיעין של חיזבאללה. חברי החוליה חשודים שאגרו כמויות גדולות של מטענים, חומרי נפץ וכלי נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
מכוניתה של טל קורן-יהושע, שנפצעה בפיגוע בהודו/AP

במקביל, נעצרו בתאילנד כמה בני אדם, החשודים שהיו חברים בחולייה שתכננה לפגוע בבכירים ישראלים. מחקירתם, עולה כי הם תכננו, ככל הנראה, לפגוע במטרות ישראליות בתאילנד. כמו כן דווח כי אישה אירנית ששכרה עבורם דירת מסתור, נמלטה לטהרן.

המתקפות בניו דלהי ובגיאורגיה אירעו במקביל

בניו דלהי נפצעה רעיית איש משרד הביטחון שפעל בשגרירות, כאשר רוכב אופנוע הצמיד מטען נפץ למכוניתה. היא נפגעה בעמוד השדרה וברגלה, והצליחה להגיע במונית מזירת הפיגוע אל השגרירות. באותו בוקר, סוכל פיגוע נוסף בגאורגיה, כאשר עובד בשגרירות הישראלית הבחין ברעשים חשודים הבוקעים מכלי רכב של השגרירות, וגילה מטען שטרם התפוצץ. באותו בוקר, סוכל פיגוע נוסף בגאורגיה, כאשר עובד בשגרירות הישראלית הבחין ברעשים חשודים הבוקעים מכלי רכב של השגרירות, וגילה מטען שטרם התפוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully