וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטה של זקן: "היא תמות ולא תעיד נגד אולמרט"

גלעד גרוסמן

13.3.2012 / 11:53

בסיכום משפטה של מי שהייתה יד ימינו של ראש הממשלה לשעבר, האשים עורך דינה את המשטרה ששמה את זקן ליעד כדי להפליל את אולמרט. "כל הפרשה הזו נועדה כדי לשבור אותה", אמר

"האישה הזאת הייתה פיון בידיים של מערכת אכיפת החוק. הם הוכיחו שלא מעניין אותם האמת. זאת דרכך ההתנהלות שלהם בפרשה" - כך אמר היום פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, במהלך שלב הסיכומים במשפטה בבית המשפט המחוזי בירושלים, בכמה פרשות שחיתות בלשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

פטמן טען כי האישום נגד זקן על כך שהאזינה לשיחותיו של אולמרט בלשכה הינם "אישום מרושע וכוזב, שהופרך כבר בעדותו של אולמרט". הוא הוסיף כי ההחלטה לחקור את זקן באזהרה נועדה לשבור את רוחה. "אני לא יודע מה אני מתבייש יותר – בזה שתופרים תיק לשולה, או בזה שלא מנסים להסתיר את זה", ציין עורך הדין. הוא עוד אמר שיש לזכותה מטעמי הגנה מן הצדק, לאור התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה. "שולה זקן היא יעד משטרתי, יעד שהמשטרה שמה לה להפיל כדי להפליל את אולמרט".

נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת מוסיה ארד, שאלה את פטמן במהלך הדיון מדוע חושבת זקן שאם היא תדבר זה יפליל אותה. הוא השיב כי יתכן מצב שייפלט לה איזה משפט שהיא תחשוב שהוא כשר אולם הם ישתמשו בו נגד אולמרט. "היא תמות ולא תעשה דבר כזה", הוא הדגיש. "כל הפרשה הזו היא פרשה לא לבירור האמת, אלא רק כדי לשבור אותה".

הכרעת דין של שולה זקן, פברואר 2012. עומר מירון
זקן ועו"ד פטמן בבית המשפט/עומר מירון

נוסף על עבירות מרמה והפרת אמונים בפרשות "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף" במהלך כהונתו השנייה של אולמרט כראש עיריית ירושלים ובתקופת כהונתו כשר התמ"ת, נאשמת זקן בכך שנהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו. על פי המתואר בכתב האישום, היא נהגה לעבור על רשימת השיחות הצפויות של אולמרט ולסמן לפקידות הלשכה לאיזה שיחות להאזין. הפקידות רשמו את תמצית השיחות והעבירו את הרשומות לידי זקן. היא עצמה נהגה להאזין לחלק מהשיחות.

במהלך החקירה הנגדית שהתנהלה במרץ 2010, טען עו"ד פטמן כי ההאזנות היו עניין של שגרה והמזכירות לא פחדו מפיטורים. פטמן טען שגם בלשכות אחרות האזינו לשרים, ושגם עובד יחזקאל האזין לשיחותיו של אולמרט בשעות הערב, לאחר שזקן כבר עזבה, כחלק משגרת העבודה. מאוחר יותר אמר פרקליטה של זקן לעיתונאים: "אולמרט ידע שהבנות מאזינות לו ואם יהיה צורך הוא יעיד על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully