וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוסד לטורקיה: אירן מנסה לפגוע בנו בשטחכם"

על פי דיווח בתקשורת הרוסית, אירן מנסה להוציא לפועל מתקפות טרור נגד משלחות דיפלומטיות של ישראלים. המודיעין הטורקי הוזהר כי ארבעה אירנים הסתננו חמושים למדינה

המודיעין הישראלי הזהיר את הממשל בטורקיה כי אירן מנסה להוציא לפועל מתקפות טרור נגד משלחות דיפלומטיות של ישראלים בטורקיה, כך דיווח אמש (רביעי) ערוץ החדשות הרוסי NTV.

לפי הדיווח, במכתב שנשלח מהמוסד לסוכנות המודיעין הלאומית של טורקיה עולה טענה כי כוח של משמרות המהפכה האירני מכין מתקפה נגד מטרות ישראליות על אדמת טורקיה. כמו כן, ארבעה בני אדם נכנסו מאירן לטורקיה עם כלי נשק וחומרי חבלה.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
רכב שנפגע בניו דלהי/AP

באם הדיווח נכון - הוא מצטרף לשורת ניסיונות, מוצלחים יותר או פחות, להוציא לפועל פיגועים נגד ישראל במטרה לנקום את מותו של עימאד מורנייה ואת החיסול של מדעני גרעין אירניים, שמיוחסים על ידי אירן וחיזבאללה לישראל.

ב-21 בפברואר הודיע המשרד לביטחון פנים באזרבייג'ן על מעצרם של מספר בני אדם בעלי קשרים למשמרות המהפכה באירן ולארגון חיזבאללה בלבנון, בחשד שתכננו מתקפת טרור נגד אזרחים זרים במדינה. "יחידים שפעלו בקבוצה מאורגנת וטיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק במטרה לבצע מתקפות טרור נגד אזרחים זרים, נעצרו באזרבייג'ן", נאמר בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית במדינה מפי המשרד לביטחון הפנים.

על פי הדיווח, הקבוצה הוקמה על ידי אדם בשם חמיד, פעיל במשמרות המהפכה, ועל ידי חאג'י עבאס - מפקד אגף המודיעין של חיזבאללה. חברי החוליה חשודים שאגרו כמויות גדולות של מטענים, חומרי נפץ וכלי נשק והתכוונו להוציא לפועל מתקפת טרור נגד אזרחים זרים.

בתאילנד, נעצרו מספר חשודים בחברות בחולייה שתכננה, על פי דיווחים, לפגוע בבכירים ישראלים. חברי החולייה נחשפו לאחר פיצוץ שאירע בדירת המסתור ששכרו. לאחר שנמלטו מהדירה, ניהל אחד מהם קרב קצר עם השוטרים שהגיעו למקום, במהלכו השליך מטען נפץ שהתפוצץ בסמוך אליו וקטע את רגליו. חשוד נוסף נעצר כשניסה להימלט מהמדינה, וחשוד שלישי נעצר במלזיה.

מחקירת החשודים עולה כי הם תיכננו ככל הנראה לפגוע במטרות ישראליות בתאילנד. כמו כן דווח כי אישה אירנית ששכרה עבור חברי החולייה את דירת המסתור יצאה מהמדינה עוד בטרם אירעו הפיצוצים, והיא נמצאת ככל הנראה בטהרן.

צילומי אבטחה בהם נראים החשודים בגרימת שרשרת הפיצוצים בבירת תאילנד, בנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
החשודים בהשתייכות לחולייה האירנית שפעלה בתאילנד כפי שנקלטו במצלמות האבטחה/רויטרס

ואילו בניו דלהי שבהודו נפצעה רעיית איש משרד הביטחון שפעל בשגרירות כאשר רוכב האופנוע הצמיד מטען נפץ למכוניתה. היא נפגעה בעמוד השדרה וברגלה, והצליחה להגיע במונית מזירת הפיגוע אל השגרירות. באותו בוקר, סוכל פיגוע נוסף בגאורגיה, כאשר עובד בשגרירות הישראלית הבחין ברעשים חשודים הבוקעים מכלי רכב של השגרירות, וגילה מטען שטרם התפוצץ.

עוד בנושא
אזרבייג'ן: נעצרה חוליית טרור הקשורה לאירן וחיזבאללה
תאילנד: אירני השליך פצצות באזור שגרירות ישראל
תאילנד: "תוגברה האבטחה בנמלי תעופה בשל מידע מישראל"
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully