וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד ראשון בפיגוע בדלהי: עיתונאי עם קשר לאירן

משטרת הודו הודיעה על מעצרו של סייד מוחמד קזמי, אזרח הודי בן 50 שעבד עבור כלי תקשורת אירני. לפי החשד, הוא סייע למחבלים בעריכת תצפיות על הדיפלומטים בשגרירות ישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

כשלושה שבועות לאחר הפיגוע נגד רכב שגרירות ישראל בניו דלהי, בו נפצעה אשת הדיפלומט טל קורן-יהושע, הכריזה היום (רביעי) המשטרה בהודו על פריצת דרך בחקירה, ועל מעצרו של חשוד ראשון במעורבות בהתארגנות הטרור שהוציאה את הפיגוע לפועל - אזרח הודו בן 50 בשם סייד מוחמד קזמי, שלטענת המשטרה הזדהה כעיתונאי העובד עבור כלי תקשורת אירני.

אירן מכחישה מעורבות בפיגוע בניו דלהי. רויטרס
מכונית השגרירות עולה באש, 13 בפברואר/רויטרס

לפי דיווח רשת IBN ההודית (רשת-בת של CNN), המיוחס למקורות המקורבים לחקירה, קזמי נעצר לאחר שחקירת המשטרה העלתה כי הוא עמד בקשר עם החשוד המרכזי, האיש שהצמיד את מטען החבלה לרכבה של יהודע-קורן ב-13 בפברואר, נמלט מהמקום וטרם נתפס. לדברי המקורות, קזמי סייע למחבל בכך שעקב עבורו אחר תנועות הדיפלומטים הישראלים הנכנסים לשגרירות ויוצאים ממנה.

ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם קורן-יהושע, נהג השגרירות ועוד שני עוברי אורח. ישראל האשימה את אירן באחריות לפיגוע, כמו גם בפיגוע שסוכל במקביל בטביליסי בירת גרוזיה, אולם אירן מכחישה כל מעורבות לפיגועים, ואף טענה כי ישראל היא העומדת מאחוריהם, במטרה להכפישה. יום אחרי הפיגועים, נחשפה גם מזימה של חוליית טרור אירנית לפגוע בשגרירות ישראל בבנגקוק בירת תאילנד, וכמה מחבריה נעצרו. גם במקרה הזה מכחישה אירן כל קשר. חקירת המשטרה בתאילנד קבעה כי ישנו קשר מובהק בין ההתארגנות שנחשפה גם לפיגועים בניו דלהי ובטביליסי. בד בבד, נחשפה בחודש שעבר גם מזימת טרור של אירן וחיזבאללה באזרבייג'ן, שנועדה "לפגוע באזרחים זרים". גם במקרה ההוא, אגב, נעצר עיתונאי אירני.

טרור עולמי נגד ישראל - כותרות אחרונות:
לפני הפיגוע: "במוסד העריכו שהודו בטוחה יחסית"
בנגקוק: נעצר חשוד ש"המתין ליד שגרירות ישראל"
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו
אזרבייג'ן: נעצרה חוליית טרור הקשורה לאירן וחיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully