וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה לתעד את בתו בסערה - היא נעלמה, נסחפה ומתה

יהושע בריינר

2.3.2012 / 16:40

האב ביקש להצטלם עם ילדיו על רקע הנחל הגועש סמוך לביתם. הוא איבד קשר עין עם בתו, וכוחות ההצלה איתרו אותה ללא הכרה. מד"א: לא לאפשר לילדים להתקרב למאגרי מים ללא השגחה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

מחקירה ראשונית של נסיבות מותה של הילדה בת ה-7 ממודיעין עילית, שנהרגה היום (שישי) לאחר שנסחפה וטבעה במי ואדי של נחל מודיעין בעיר, עולה כי אביה יצא עמה ועם שני אחיה הקטנים מביתם הסמוך, במטרה לתעד אותם על רקע מזג האוויר הסוער. האב, אברך, יצא מן הבית עם ילדיו, ובשעה שהשגיח על שני אחיה הקטנים, איבד קשר עין עם בתו הקטנה, ששמה יעל שפר. האב הנסער הזעיק מיד את כוחות ההצלה והמשטרה, שפתחו בסריקות נרחבות בסיוע מסוק, רכבי שטח וצוותי הצלה נוספים.

לאחר למעלה משעה הצליחה יחידת הג'יפים של זק"א בסיוע מסוק לאתר את הילדה בסמוך למקום בו נעלמה. הילדה אותרה כשמצבה קשה, מחוסרת הכרה ובטמפרטורות גוף נמוכה מאוד. בתחילה הצליחו צוותי ההצלה לייצב את מצבה ולפנותה לבית החולים לילדים ספרא שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם נאבקו הרופאים על חייה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

המשפחה ביקשה לקיים את הלווייתה עוד לפני כניסת השבת, והיא נערכה כבר הערב בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. האב כבר מסר עדות ראשונית, ובמשטרת מחוז ש"י ימתינו עם המשך החקירה עד לראשית השבוע, על מנת לאפשר למשטרה לעכל את האירוע הקשה, ולהחליט כיצד לפעול בתיק, זאת בהתאם להתייעצות עם פרקליטות המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא נמצאה באחד מערוצי הנחל במצב של חוסר הכרה על ידי מתנדב מיחידת הג'יפים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום הוזעקו מסוקים של חיל האוויר, צוותים של יחידת החילוץ האווירית 669 וצוות צוללנים בניסיון לאתרה. הסריקות התבצעו בעיקר באזור מודיעין עלית, כפר אורנים הסמוך, ואדי חשמונאים ובמוקדים נוספים של פלגי הוואדי עד אזור מודיעין על כביש 443.

ממגן דוד אדום קראו לציבור ההורים לא לאפשר לילדים להתקרב ללא השגחה לנחלים ולמאגרי מים שהצטברו ממי הגשמים. דובר מגן דוד אדום, זקי הלר, מסר כי "במיוחד לקראת חופשת חג הפורים יש לשים לב לילדים קטנים, גם במאגרי מים הנוצרים בחצרות הבתים".

ניידת משטרה נסחפה בנחל שילה

בתוך כך, ניידת ובתוכה שני שוטרים נסחפה הבוקר בנחל שילה שעלה על גדותיו, סמוך לבית אריה. למקום הוזעקו צוותי חילוץ, ובשלב זה אין סכנה לחייהם של השוטרים. קודם לכן חולצו מהנחל מספר כלי רכב פלסטינים בסיוע כוחות הביטחון של ההתנחלות פדואל הסמוכה.

כמו כן, על גשר צאלים נתקעה מכונית בתוך השיטפון. נוסעיה הצליחו להיחלץ אך המכונית כוסתה במים והיא נמצאת בתוך הנחל.

פגעי מזג האוויר הובילו לשיבושים שונים ברחבי הארץ. כבישי רמת הגולן חסומים לתנועה גם הבוקר בגלל השלג, וכמו כן בוטלו שם הלימודים. בקיבוץ מרום גולן גובה השלג הגיע מעל חצי מטר והוא חוסם את כניסת הבתים. בנוסף, הלילה נרשמו מספר הפסקות חשמל ביישוב. גם בצפת בוטלו הלימודים בגלל השלג. כמו כן הושבתה התחבורה הציבורית בעיר ונרשמו גם שם מספר הפסקות חשמל.

גם בקריית ארבע בוטלו הבוקר הלימודים במוסדות החינוך. השלג ביישוב נערם לגובה של כעשרה סנטימטרים. בגוש עציון נחסמו לתנועה הכבישים, ובכל יישובי הגוש, למעט היישוב קידר, הושבתו הלימודים, וכך גם בהתנחלויות עפרה, פסגות ובית אל. הלימודים בוטלו גם ביישובי השומרון: אלון מורה, איתמר, יצהר והר ברכה. בירושלים התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם, לאחר שמוקדם יותר הושבתה לחלוטין.

לקריאה נוספת
לפני שנתיים: נסעה לראות שיטפונות - ונהרגה בנחל הערבה
באותה העת: נסחף עם רכבו לתוך נחל בנגב - וחולץ בשלום

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully