וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמר בקרח: הפינגווין הקדום שהתנשא לגובה עצום

מדענים מניו זילנד הצליחו להרכיב שלד ממאובנים של פינגווין אימתני שחי באי הדרומי לפני 26 מיליוני שנים. הוא היה בעל מקור מחודד, ובניגוד לקרובי משפחתו המודרניים - זריז

מדענים הצליחו להרכיב שלד המורכב ממאובנים של פינגווין ענק, שטופף על הקרח באי הדרומי של ניו זילנד לפני 26 מיליוני שנים, בימים שבהם היה האי שקוע תחת המים. הוא היה בעל מקור מחודד ודמוי-חנות, וחזותו הוגדרה "מאיימת".

המאובנים הראשונים אותרו ב-1977 והרכבת השלד החלה ב-2009, אולם רק לאחרונה נחשפה התגלית. גובהו של העוף המסתורי, המכונה "קיירוקו" - מילה בשפת המאורים שמשמעותה "מי שצלל וחזר עם אוכל" - נאמד במטר ו-27 סנטימטרים, גבוה בכעשרה סנטימטרים מהפינגווין הקיסרי, הנחשב לענק מבין הפינגווינים החיים כיום.

עד כה הצליחו המדענים לשחזר ולדמות שני שלדים בעזרת מאובנים שאיתרו. חלקים מאחד מהשלדים אותרו במקרה, בזמן שסטודנט חיפש אחר עצמות לווייתנים.

קיירקו, מין של פינגווין ענקי שמדענים סבורים שחי בניו זילנד לפני 26 מיליון שנים. AP
הדמייה של הפינגווין הענק. רחוק מהדימויים של "משפחת הקיסרים"/AP

אוון פורדייס, ראש צוות החוקרים מאוניברסיטת אוטגו שהציגה את השלד, אמר כי גופו הענק של הקיירוקו נועד ככל הנראה כדי לשמש את העוף לשחייה למרחקים גדולים ועמוקים יותר בהשוואה לפינגווינים מודרניים, שהמזון זמין יותר עבורם. "הפינגווין העתיק" היה שרירי, וזריז למדי לעומת קרובי משפחתו הרחוקים, הידועים בהליכתם המקרטעת.

ככל הנראה, הקיירוקו נכחד לפני 24 מיליוני שנים, בשל שינוי בתנאי האקלים או בגלל התרבות של טורפים שצדו את מרבית הפרטים. עם זאת, מין זה הוא אינו הגדול ביותר שאותר עד כה; בפרו התגלו שני מינים של פינגווינים שנכחדו, שגובהם נאמד בכמטר וחצי.

קיירקו, מין של פינגווין ענקי שמדענים סבורים שחי בניו זילנד לפני 26 מיליון שנים. AP
קיירקו, מין של פינגווין ענקי שמדענים סבורים שחי בניו זילנד לפני 26 מיליון שנים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully