וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 נהרגו בסופות בארה"ב: "קמנו למצב של כאוס"

באילינוי, מיזורי וקנזס נרגעו היום הרוחות, והחלו לאמוד את נזקי סופות הטורנדו שהותירו משאיות הפוכות, מכוניות בנהר ובתים שעפו באוויר. התושבים נחושים: "נבנה הכל מחדש"

לפחות 12 בני אדם נהרגו עד כה בסופות הטורנדו שפקדו ביומיים האחרונים את מרכז ארצות הברית. הסופות גרמו לנזק בקנה מידה עצום בשש מדינות, לפני שנרגעו במהלך שעות הבוקר (חמישי).

מחצית מהאבידות בנפש נגרמו באירוע בודד אתמול בעיירה הריסבורג בשמדינת אילינוי, שם נהרגו שישה בני אדם מפגיעת בית שהתרומם באוויר עקב הרוחות החזקות, ואז התרסק עליהם. במדינת מיזורי השכנה, נהרגו שלושה בני אדם מפגיעת הסערה בקרוואנים באזורים שונים, ושלושה נוספים נהרגו בבתיהם שנפגעו במזרח מדינת טנסי. מאות בני אדם נפצעו באזור כולו, והרשויות המקומיות מדווחות על נזק חמור למאות רבות של מבנים, בהם מתי מגורים, בתי עסק ובתי חולים.

צפו בתיעוד של צלם חובב מלב הסערה, שפורסם ברשת CNN:

"הסופה יצרה נתיב הרס ברוחב של שלושה או ארבעה מגרשי פוטבול", סיפר לרשת CNN ראש העיר הריסבורג. "ישנן משאיות הפוכות, מכוניות שהושלכו את תוך נהרות וכל השאר. זה לא דומה לשום דבר שאי פעם ראיתי ואני מקווה לא לראות שוב. נבנה מחדש את העיר. זה רק יחזק אותנו".

נזק מסופת טורנדו בעיירה ברנסון, מיזורי, 29 בפברואר 2012. Mark Schiefelbein, AP
תיקון נזקי הסופה בברנסון, מיזורי/AP, Mark Schiefelbein

תושב העיר, ג'סטין היקס, סיפר ל-CNN שכשהתעורר בבוקר, חצי מהגג בביתו נפל. "הצלחנו להכניס את הילדים הקטנים לארון", סיפר, "ובזמן שהם שהו שם יחד עם אשתי הבחנתי בכך שהקירות מתחילים להתנתק מהבית". עם זאת, לדבריו, הוא חש בר מזל שהוא ומשפחתו עדיין בחיים. "זה קרה כל כך מהר, התעוררתי למצב של כאוס", הוסיף. "לא ציפיתי שזה יהיה כל כך גרוע".

מושלי מדינות אילנוי, מיזורי וקנזס הכריזו אתמול על מצב חירום, ואזהרות טורנדו פורסמו גם לחלקים של מדינות מיסיסיפי, אלבמה, טנסי, וירג'יניה, מערב וירג'יניה ואוהיו.

דיאנה קנטרל על הריסות ביתה שנפגע מסופת טורנדו בעיירה הארוויוויל, קנזס, 29 בפברואר 2012. רויטרס
הריסות בית בעיירה הרוויוויל, קנזס/רויטרס

מקבץ הסופות הנוכחי אינו מתקרב בינתיים בהיקף הנזק לגל הסופות של השנה שעברה, אז נהרגו מאות בני אדם בסופות טורנדו שהיכו בדרום-מזרח ארה"ב. מתוך יותר מ-300 הרוגים, לפחות 150 נהרגו במדינת אלבמה בלבד, ונגרם נזק עצום לרכוש. ערים שלמות נחרבו, ומעל 350,000 בתים נותרו ללא חשמל. בהמשך השנה, בגל נוסף של סופות בחודש מאי, החריבה סופת טורנדו את העיירה ג'ופלין שבמיזורי, באחד מאסונות הטבע הקשים בארה"ב בשנים האחרונות.

עוד בנושא:
תיעוד מהשנה שעברה: סופות טורנדו החריבו ערים בארה"ב
2011 - שנת הטורנדו בארה"ב: מקרה או גזירה משמיים?
בעין הסערה: כך נראית סופת טורנדו מבפנים

נזק מסופת טורנדו בעיירה הריסבורג, אילינוי, 29 בפברואר 2012. Stephen Lance Dennee, AP
הריסבורג, אילינוי, לאחר הסופה/AP, Stephen Lance Dennee

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully