וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "לא ייעצתי לישראל נגד תקיפת אירן"

לאחר שלפני יותר משבוע התבטא הגנרל דמפסי בראיון והגדיר תקיפה ישראלית באירן כמהלך "לא נבון", אמש הוא הסתייג מדבריו: "היה דין ודברים לגבי הזמנים, אסור לזלזל באירן"

צבא ארצות הברית בעד או נגד? יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, נשא דברים אמש(שלישי) בפני הסנאט והדגיש כי הוא לא ייעץ לישראל נגד תקיפה באירן, זאת לאחר שבריאיון לפני כשבוע טען כי תקיפה ישראלית באירן תהיה טעות - עמדה שספגה ביקורת מרובה, בעיקר על ידי אנשי המפלגה הרפובליקנית.

"לא ייעצתי לישראל שלא לתקוף, היה בינינו דין ודברים לגבי הזמנים", אמר הגנרל דמפסי, שהזכיר עם זאת כי "אירן היא שחקן רציונלי ויש לקחת זאת בחשבון, ולא לזלזל ביריבים פוטנציאליים".

זו הפעם הראשונה בה מגיב דמפסי להערות שהשמיע בראיון לרשת CNN, בו הגדיר תקיפה ישראלית באירן כמהלך "לא נבון". דמפסי, שביקר לאחרונה בישראל ונפגש עם בכירים בירושלים ועם הרמטכ"ל, אמר בראיון כי "הממשל האמריקאי בטוח כי ישראל מבינה את הדאגות שלנו".

עם זאת הוא הביע אז חשש כי ישראל עדיין לא השתכנעה לסגת מכוונותיה. כשנשאל אם מכה צבאית על ידי ארצות הברית הנה אופציה הנמצאת על השולחן, ענה "בשום פנים ואופן לא". דמפסי הוסיף כי הוא "אינו יכול לומר ששכנענו את הישראלים כי עמדתנו היא העמדה הנכונה, ושהם נוקטים בשיקול דעת מוטעה".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: לא הצלחנו לשכנע ישראל לא לתקוף באירן
דמפסי: לישראל וארה"ב דעות חלוקות בנושא אירן
דמפסי לפרס: "ארצות הברית - שותפה של ישראל"

(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully