וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב הציעה לישראל להמריא מבסיסיה לתקיפה באירן"

28.2.2012 / 14:00

בשל חשש שישראל מסתירה את כוונותיה ותסרב להתריע לפני תקיפה אפשרית, גורמי מודיעין אמרו שהוצע לה להשתמש בבסיסים אמריקניים, קרובים יותר לאירן – אך תחת "השגחה"

ימים ספורים לפני צאתו לוושינגטון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקורות אמריקנים בכירים עושים מאמץ נוסף כדי לשכנע את ישראל להפיג מעט מהעמיתות בנושא התקיפה באירן.

בתקופה האחרונה, פרסומים רבים מצביעים על כך שבוושינגטון חוששים שישראל שומרת בסוד את כוונתה לצאת לתקיפה באירן, אם תחליט לעשות זאת, ותסרב להתריע מראש על המועד המדויק של התקיפה. סוכנות הידיעות AP דיווחה הבוקר (שלישי) כי חרף המבוי הסתום מול וושינגטון בנושא התקיפה, שבבסיסו תסכול בירושלים ותחושות כי "בארה"ב לא משתפים פעולה עם רעיון התקיפה", מקורות מודיעיניים בארצות הברית וגורמי "מבצעים מיוחדים" הפעילו לחץ מקביל בנושא על ישראל בתקופה האחרונה.

אחד הפתרונות שהועלו, לפי הדיווח, הוא הצעה שניתנה לישראל להשתמש בבסיסים של חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון, ולהמריא מהם לתקיפה באירן. באופן הזה, נרמז, ארצות הברית תוכל לעקוב מקרוב אחרי פעילותה של ישראל, ולדעת אם - ומתי - היא עומדת לצאת לתקיפה. בתמורה, ככל הנראה, ישראל תוכל לקצר את טווח הטיסה לאירן, ולצאת למבצע צבאי פשוט יותר.

רה"מ בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר בחצרים. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, ברק ומפקד חיל האוויר עידו נחושתן/לשכת העיתונות הממשלתית

במערכת הביטחון דוחים את הפרסומים לפיהם ישראל מסתירה מארצות הברית מידע על מבצע צבאי אפשרי נגד מתקני הגרעין של אירן. גורם ביטחוני בכיר מאוד הבהיר בשיחות סגורות כי "ישראל מחויבת לביטחון הכוחות האמריקנים, כשם שארצות הברית מחויבת לביטחון מדינת ישראל. זו אחריות הדדית שלא ניתנת להתרה".

"ארה"ב מבינה מה יקרה אם לאירנים יהיה נשק גרעיני"

לדברי הגורם, תקיפה אפשרית באירן "מעמידה בסכנה את כלל הבסיסים והכוחות האמריקנים המוצבים במזרח התיכון ובאירופה ופועלים בה", משום שהאירנים רואים בהם מטרה לגיטימית בזמן תקיפה ישראלית". עם זאת, הוא הבהיר כי "ישראל מעולם לא התחייבה לדבר ולא נשאלה על אורכו של מרחב ההתרעה או על אפשרות של תקיפה באירן".

הגורם הבכיר הדגיש כי גורמי ממשל בכירים בארצות הברית מבינים היטב את גודל האחריות שתונח על כתפיה של וושינגטון אם תמנע מישראל את יכולת התקיפה. "האמריקנים מבינים היטב מה יקרה במזרח התיכון אם לאירנים יהיה נשק גרעיני. לכן, הם לא מסוגלים למנוע את האופציה הזו, אלא רק מדברים על מרחב הפעולה וההתרעה", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully