וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה נערכת למלחמה באירן בתוך שנתיים"

גורמי ביטחון מסרו ל"סאן" פרטים על תכנוני צבא הוד מלכותה לשלוח רגלים, צוללת גרעינית ומטוסי קרב: "העימות בלתי נמנע, ובריטניה תישאב אליו. זה יקרה בתוך 18-24 חודשים"

בריטניה ניצבת בשנה האחרונה בחזית העימות הבינלאומי עם אירן סביב תוכנית הגרעין שלה, מובילה את הסנקציות של האיחוד האירופי ומתבלטת ברטוריקה חריפה נגד טהרן. בנובמבר האחרון אף דיווח ה"גרדיאן" כי בצבא הוד מלכותה כבר החלו בהכנות להצטרפות בריטית לתקיפה אמריקאית באירן. היום (ראשון) מצטרף הצהובון "סאן" לדיווחים בנושא, ומוסר פרטים נוספים על התכנונים בצבא הבריטי, הכוללים משלוח כוחות חי"ר כמו גם צוללת גרעינית. לפי דיווח העיתון, ראשי מערכת הביטחון הבריטית משוכנעים שבריטניה "תישאב" לעימות צבאי עם אירן. "זו לא שאלה של 'האם', אלא שאלה של 'מתי'", מדווח העיתון, ומוסיף כי לפי ההערכות, העימות יתרחש "בתוך בין 18 ל-24 חודשים".

בריטניה נגד אירן - עוד כותרות:
רמטכ"ל בריטניה ביקר בארץ; "לונדון נערכת לתקיפה באירן"
בריטניה: "אירן מדרדרת את המזה"ת למלחמה קרה חדשה"
משחתת בריטית תוצב במפרץ הפרסי "כמענה לאיום האירני"

"טריומף", צוללת גרעינית של חיל הים הבריטי, הבסיסס הימי "ריוור קלייד" בסקוטלנד, אוקטובר 2012. Ben Sutton, Royal Navy, ho, AP
בקרוב במפרץ הפרסי? הצוללת הגרעינית "טריומף" של הצי המלכותי, בנובמבר האחרון בנמל בסקוטלנד/AP, Ben Sutton, Royal Navy, ho

לפי המידע שמפרסם העיתון, השלב הראשון בתוכנית הצבאית הבריטית כולל משלוח גדוד חי"ר לאיחוד האמירויות, בעלת ברית קרובה של בריטניה, כהבעת נכונות בריטית להגן על המדינה במקרה שתותקף בידי אירן, המרוחקת ממנה רק 34 קילומטרים, מעברם השני של מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי. כוחות הרגלים הבאים יישלחו לפי הצורך לבעלות ברית נוספות של בריטניה באזור: עומאן, כווית, ערב הסעודית, בחריין וקטאר.

התכנונים נכנסו ל"הילוך גבוה"

מרכיב נוסף בתוכנית הבריטית נוגע לתגבור הכוחות הימיים במפרץ, שכבר כיום כוללים שבע ספינות מלחמה, בעקבות הצטרפותה של הספינה "דרינג" בחודש שעבר, אחת המשחתות החדישות של חיל הים הבריטי. לצדה נמצאות הפריגטה "ארגיל", עוד ארבע ספינות לשליית מוקשים וצוללת גרעינית. לפי ה"סאן", במסגרת תוכנית המלחמה, אמורה להצטרף בשלב ראשון צוללת גרעינית נוספת, החומשה בטילי שיוט מסוג "טומהוק". תרומתו של חיל האוויר המלכותי, לפי הדיווח, תהיה במשלוח מטוסי קרב מדגמי "טייפון" ו"טורנדו", שיתגברו את המסוקים ומטוסי התובלה שכבר מוצבים במדינות האזור.

"הממונים על התכנון במשרד ההגנה נכנסו ל'הילוך גבוה' מתחילת השנה", אמר לעיתון בכיר בממשל הבריטי. "העימות נראה בלתי נמנע, כל עוד המשטר האירני ממשיך לנסות ולייצר נשק גרעיני. בריטניה תישאב לזה בין אם נרצה ובין אם לאו, כנראה באמצעות התקפה אירנית על בסיסינו הנמצאים באפגניסטן הסמוכה. יש לנו כמה בעלי ברית חשובים באזור, ואנחנו נכונים לעמוד לצדם עם חיילינו".

דובר של משרד ההגנה הבריטי מסר בתגובה לפרסום: "אנחנו עוסקים כל העת בהיערכות למגוון רחב של תסריטים בכל העולם. אשר לאירן, חשוב להבהיר שאנחנו תומכים בפתרון במו"מ, לא בפתרון צבאי".

החזית האירנית - כותרות אחרונות:
האקונומיסט: "תקיפה ישראלית לא תצליח לעצור הגרעין האירני"
מירוץ החימוש בהורמוז - ארה"ב משדרגת ספינות מלחמה
לשכת נתניהו: אירן ממשיכה לפתח גרעין ללא מעצור
ברווז צולע בטהרן: אחמדינג'ד בדרך לתבוסה בבחירות לפרלמנט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיילים של צבא בריטניה בעירק, מרץ 2003. Ian Jones, pool, AP
כוחות חי"ר בריטיים בעירק. ארכיון/AP, Ian Jones, pool

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully