וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: אירן ממשיכה לפתח הגרעין ללא מעצור

טל שלו

26.2.2012 / 0:06

יומיים לאחר פרסום דו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית נראה כי לשכת ראש הממשלה מודאגת. בהודעה שפרסמה נכתב כי אירן ממשיכה לחתור לגרעין ו"הדו"ח מראה שהערכות ישראל מדויקות"

לשכת ראש הממשלה הגיבה אמש (שבת) על דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם שלשום, בו נקבע כי בארבעת החודשים האחרונים הגבירה אירן את קצב העשרת האורניום שלה ואמרה כי הדו"ח ?מהווה הוכחה נוספת שהערכותיה של מדינת ישראל מדויקות?.

בהודעה שפרסמה הלשכה נמסר כי ?אירן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה ללא מעצור, ומעשירה אורניום לרמה גבוהה של 20%, תוך התעלמות בוטה מדרישות הקהילה הבינלאומית?.

בדו"ח סבא"א שנשלח שלשום לידי החברות בסוכנות נכתב כי אירן הגבירה את קצב העשרת האורניום בעיקר באתר הגרעין המרכזי בנתנז, והיא פועלת ביתר שאת לחיזוק המתקן התת קרקעי בפורדו. הדו"ח קבע בנוסף כי השיחות שנערכו בין נציגי הסוכנות לנציגים אירניים בשבוע האחרון בטהרן – נכשלו.

לא להתראיין ללא אישור

על פי המסמך, במתקן בנתנז ישנן 52 אשכולות של צנטריפוגות, כשכל אחת מהן מכילה 170 צנטריפוגות. מדובר בעלייה משמעותית מחודש נובמבר, אז נספרו במתקן רק 37 קסקדות. בפורדו, כמעט 700 צנטריפוגות מעשירות אורניום לרמה של 20%, רמה הניתנת לביקוע, ועוד מספר רב של צנטריפוגות נמצאות בהקמה. הדו"ח מוסיף כי מאז תחילת שנת 2010, אירן העשירה 110 קילוגרמים של אורניום לרמה של 20%, כשלהערכת מומחים מערביים דרושים לה 250 קילוגרמים לייצור נשק גרעיני.

בתוך כך, בסוף השבוע שעבר קיבלו שרי הממשלה הנחיה מנתניהו שלא להתראיין בנושא האירני אלא אם כן קיבלו אישור מיוחד מראש. ההנחיה התקבלה לאחר שבשבוע שעבר מחתה ישראל בפני ארצות הברית על שורת התבטאויות ותדרוכים בכלי התקשורת האמריקאים המדגישים את חילוקי הדעות בין ירושלים ווושינגטון בנושא הגרעין האירני, כדוגמת דבריו של הרמטכ"ל האמריקאי, מרטין דמפסי, שהזהיר בראיון ל-CNN כי תקיפה ישראלית באירן תהיה ?צעד לא חכם? בעיתוי הנוכחי.

על רקע הדברים, בשבוע הבא ייצא שר הביטחון, אהוד ברק, לארצות הברית לשורת פגישות עם בכירי הממשל להמשך דיון בסוגיית ההתמודדות עם הגרעין האירני, ובתחילת מרץ יתקיימו פגישותיהם של הנשיא פרס וראש הממשלה עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כאשר שאלת התקיפה באירן עומדת במרכז סדר היום.

לקריאה נוספת:
סבא"א: אירן הגבירה את קצב העשרת האורניום
הפקחים שבו מאירן: "מסתירה בסיס נשק גרעיני"
פקחי הגרעין שבו מטהרן: "אירן מחויבת לפיתרון"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון 19:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully