וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן נכשל: האחיות ישבתו ביום ראשון

המגעים בין הסתדרות האחיות לבין משרד האוצר נכשלו והאחיות ישביתו את הרפואה הציברית ל-24 שעות. "אנחנו קורסות ואני נאלצת לצלצל בפעמון האזהרה", אמרה יו"ר הסתדרות האחיות

בעקבות העומס בבתי החולים, המחסור בכוח האדם ולאחר שתפוסת המיטות בבית חולים ברזילי באשקלון הגיע ל-180%, הודיעה היום (חמישי) יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי האחיות במערכת הרפואה הציבורית יקיימו שביתה ביום ראשון הקרוב. בשביתה, שתתקיים במשך 24 שעות, יפעלו במתכונת שבת אחים ואחיות במרפאות הקהילתיות, בקופות החולים, בתחנות טיפת חלב, בלשכות הבריאות, בבתי הספר ובבתי החולים.

"האחיות כבר קורסות תחת הנטל. יש מחסור חמור באחיות מצד אחד ומאידך מספר החולים רק עולה בצורה דרסטית משך כל ימות השנה", אמרה כהן. "המצב הקטסטרופלי של העדר חמור באחיות מביא לקריסת מערך האחיות. אני מרגישה חובה לצלצל בפעמון האזהרה. אם לא יהיה פתרון ראוי המצב הזה רק ילך ויחמיר".

ההודעה יצאה לאחר פגישה שנערכה היום בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בהשתתפות כהן והממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין. כבר לפני למעלה מחודש, ב-10 בינואר, הודיעה כהן על סכסוך עבודה לנוכח העומס הרב במערכת הרפואה הציבורית ואתמול היא שלחה מכתב לנציגי האוצר ולסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בו הבטיחה כי תצא לשביתה אם יימשך המחסור החמור באחיות והעלייה הדרסטית במספר החולים. מנגד, נציגי משרד האוצר אמרו כי האחיות כפופות להסכם קיבוצי התקף עד שנת 2013 ואין להם סיבה לשבות.

משרד האוצר התייחס להודעת האחיות ומסר כי אינו רואה סיבה לפתיחה בשביתה ביום ראשון הקרוב. "האחיות נמצאות במסגרת הסכם שכר ותקינה שנתחם באמצעות ההסתדרות הכללית עד לסוף שנת 2012 והן מחויבות ל'שקט תעשייתי' עד לתום תקופה זו", נמסר. "בחודשים האחרונים מתקיים תהליך משותף למשרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להגדיל את מספר האחיות ולהקל את עומס העבודה על האחיות. עם זאת, שביתה בתקופה זאת ובעיקר בימים אלה של חורף אינה לגיטימית ומהווה פגיעה מיותרת בציבור החולים.

מחר צפויה להתקיים פגישה בנושא בה ישתתפו סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, הממונה על השכר, אילן לוין, סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימן טוב, ויו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן. מטרת הפגישה למנוע את השביתה והיא תתקיים במשרד האוצר בירושלים.


עוד על העומס במערכת הרפואה הציבורית:
העומס בבית החולים "העמק": חולים מטופלים בעמידה
האחיות במחלקות הפנימיות בוולפסון נטשו עמדותיהן
המשבר מתרחב? אחיות בוולפסון נטשו מחלקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully