וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס שוב ינותח: מה זה יעשה למערכת הבחירות?

23.2.2012 / 5:45

פחות משמונה חודשים לפני הבחירות איתרו הרופאים גידול נוסף בגופו של נשיא ונצאולה. עבור ממשלתו זהו עיתוי גרוע במיוחד לאור עלייתו של המתמודד האהוד - אנריקה קפרילס

האם ייתכן כי באוקטובר תקבל ונצאולה נשיא חדש? השבוע הודיע נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, כי יאלץ לעבור בקרוב ניתוח נוסף, לאחר שהרופאים איתרו בגופו גידול. הנשיא בן ה-57 עבר כבר שני ניתוחים בקובה בשנה החולפת להסרת גידולים סרטניים.

צ'אווס, השולט בוונצאולה מאז 1999, סיפר כי גידול באורך שני סנטימטרים התגלה באגן שלו, בדיוק באותו מקום ממנו הסירו מנתחיו גידול ביוני האחרון, ושיש סיכוי גבוה שמדובר בגידול ממאיר. תזמון ההודעה, פחות משמונה חודשים לפני הבחירות שיתקיימו ב-7 באוקטובר, מעלה ספקות לגבי יכולתו של צ'אווס להתמודד.

הניתוח הקרב של צ'אווס, שיאלץ אותו לנסוע שוב להוואנה, לא יכול היה לבוא בזמן גרוע יותר עבור הממשלה, שמקפידה תמיד לשמור על ערפול בנוגע למצבו הבריאותו המפורט של הנשיא. הגורם העיקרי לחשש הוא המתמודד שיעמוד מול צ'אווס בבחירות הקרובות - אנריקה קפרילס הנמרץ, שקמפיין הבחירות שלו בדיוק התחיל להתרומם.

אנריקה קפרילס רדונסקי, מתמודד על נשיאות ונצואלה, פברואר 2012. רויטרס
הקמפיין בדיוק מתחיל להתרומם. אנריקה קפרילס/רויטרס

מוקדם יותר החודש זכה קפרילס, בן ה-39, בפריימריז של האופוזיציה בוונצואלה. כוחות האופוזיציה הודיעו בחודשים האחרונים כי יפעלו לבחור מועמד אחד המוסכם על כלל המפלגות המתנגדות לצ'אווס, כאשר סקרים במדינה הראו כי למועמד הצעיר, קפרילס, הסיכויים הטובים ביותר לזכות. קפרילס הוא נצר למשפחה יהודית וסבתו הינה ניצולת שואה שהיגרה לוונצואלה לאחר מלחמת העולם השנייה.

קפרילס מיהר לשלוח את איחוליו לצ'אווס לאחר הודעתו. "אני מאחל ליריבי ניתוח מוצלח, החלמה מהירה וחיים ארוכים", כתב אמש קפרילס, מושל מירנדה, בחשבון הטוויטר שלו. קפרילס מתמקד בקמפיין שלו בנושאים כמו פשע ואבטלה ונמנע מליצור את הרושם כי הוא עוסק בקרב ישיר ואישי מול צ'אווס.

מתעקש כי לא נותרו בגופו גרורות

בהופעה הטלויזיונית שנתן צ'אווס הוא התעקש כי לא נותרו בגופו גרורות וכי הניתוח הקרוב אמור להיות פחות מסובך משני הניתוחים שעבר בשנה שעברה. למרות שטען כי יהיה כשיר להתמודד במירוץ הנשיאותי, הוא גם דיבר על ה"מהפכה" שתמשיך" בלעדיו. "אני בן אנוש", הסביר, "לא בן אלמוות".

בעקבות הנאום נשטפה ונצואלה בשמועות ובהשערות. יש מי שלא נתנו לצ'אווס זמן רב לחיות ויש ששיערו כי הוא ממציא כעת את המחלה כדי לזכות באהדת הציבור וליצור תדמית של גיבור שמתגבר על מחלה קשה.

בחודש שעבר הופיע דיווח בספרד לפיו המחלה של צ'אווס, נטען בכתבה בעיתון ABC שהתבססה על "מקורות מודיעיניים", התפשטה למעי הגס, לעמוד השדרה ולעצמותיו של הנשיא - שייתכן כי נותרו לו תשעה חודשים בלבד לחיות.

"נראה כי בריאותו מידרדרת בקצב הולך וגובר", נכתב בעיתון, הנחשב לרוב למהימן. "ניתן לראות בבירור כי גרורות התפשטו לעמוד השדרה ולעצמות". המסקנות הללו, נכתב, מבוססות על דו"ח בדיקות רפואיות שעבר צ'אווס ב-30 בדצמבר. העיתון לא פירט לגבי מקורותיו, והמידע לא זכה לאישור מצד כל כלי תקשורת נוסף.

לפני הכרזתו של צ'אווס ביום שלישי השבוע נתנו הסקרים לו יתרון על פני קפרילס - רבות בזכות תכנית רחבת היקף של פרויקטים חברתיים שמפעילה כעת המדינה ואשר פונה לתומכיו מהשכבות החלשות. אך מהסקר עלה גם כי שליש מאזרחי ונצואלה עדיין לא החליטו במי לבחור והכל, כך נראה כעת, עוד יכול לקרות.

עוד באותו נושא

עיתון ספרדי: צ'אווס עוד חולה, נותרו לו חודשים
הוגו צ'אווס הכריז: הצלחתי לנצח את מחלת הסרטן
צ'אווס תהה: האם ארה"ב מדביקה מנהיגים בסרטן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully