וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעת לילה מאוחרת: נתן אשל נפרד מנתניהו

טל שלו

23.2.2012 / 7:00

מי ששימש כראש הסגל במשרד ראש הממשלה ולא נראה בלשכתו מאז פורסמו החשדות נגדו הגיע אמש להיפרד. אתמול מינה נתניהו את לירן דן לדובר במקום יועז הנדל שהתפטר בעקבות הפרשה

לראשונה מאז חשיפת פרשת ההטרדות בלשכת ראש הממשלה, חזר אמש (רביעי) ראש לשכת ראש הממשלה, נתן אשל, למשרד ראש הממשלה בירושלים.

אשל, שיצא לחופשה מתפקידו מיד לאחר פרסום החשדות נגדו בדבר הטרדתה של העבודת ר', והתפטר השבוע מהשירות הציבורי במסגרת עסקת הטיעון עם משרד המשפטים, הגיע בשעת לילה מאוחרת למשרד ראש הממשלה בירושלים כדי להפרד מאנשי הלשכה אותה ניהל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששיבח השבוע עבודתו של אשל והדגיש את חוסר האמון שנוצר ביחסיו עם הבכירים שהובילו לחשיפת החשדות נגד מקורבו, שהה בלשכה בזמן שהגיע אשל והא ברך אותו ונפרד ממנו בחום. מחליפו של אשל, גיל שפר, אף נשא דברים בשבחו של אשל.

אמש גם מינה נתניהו את לירן דן, מנהל יחידת התקשורת במשרדו, לעמוד בראש מערך ההסברה הלאומי. דן, שיהיה לדובר החמישי שמינה ראש הממשלה תוך שלוש שנים בלבד, יחליף בתפקיד את יועז הנדל, שהתפטר מתפקידו בשל פרשת ההטרדה בלשכה. הנדל כיהן בתפקיד מאז ספטמבר 2011, והחליף בתפקיד את גידי שמרלינג. קודם לכן, כיהנו בתפקיד ניר חפץ ויוסי לוי.

נתניהו נפגש עם ר' ואמר כי הוא מבין ש"עברה עליה תקופה קשה"

פרשת אשל גרמה לסערה בלשכת נתניהו. ראש הממשלה לא גיבה באופן פומבי את הנדל ואת מזכיר הממשלה צבי האוזר, שפנו ליועץ המשפטי לממשלה ודיווחו על החשד הראשוני לפיו אשל הטריד את ר', עובדת הלשכה. נתניהו נזף בשניים והביע בפניהם את אכזבתו מכך שפנו ליועץ וינשטיין מאחורי גבו. האוזר והנדל ניסו להסביר כי בחרו שלא לעדכן את נתניהו כדי להגן עליו מהסתבכות בפרשה, אך נתניהו לא השתכנע מהדברים ואמר להם כי "אמונו בהם נפגע". מאוחר יותר, נפגש נפגש עם ר', חיזק את ידיה, ואמר כי הוא מבין ש"עברה עליה תקופה קשה".

נתניהו התייחס אתמול לראשונה לפרשה מאז הושג הסדר הטיעון. במסיבת עיתונאים לרגל הצגת דו"ח הריכוזיות, בתשובה לשאלה מדוע לא גיבה את בכירי לשכתו שדיווחו על ההטרדה לכאורה, אמר נתניהו: "אני אומר מה בעיני ראוי ומה אינו ראוי. מה שראוי בכל מערכת זה שאם יש חשש להטרדה - צריך לפנות מיד לרשויות החוק ולטפל בזה. כך הייתי נוהג בדיוק באותה הדרך בכל מערכת. זו הגישה שלי. מה שאינו ראוי לדעתי, הוא שראש המערכת, במקרה הזה ראש הממשלה, אינו יודע שדבר כזה מרכזי מתרחש בלשכתו במהלך חודש וחצי והוא צריך לשמוע על זה מהעיתונים או מכלי התקשורת. זה מצב קשה, מצב כואב לא נוח ולא נעים. כואב מבחינה אנושית. עם זאת, הלוואי וזה היה האתר הכי גדול שעומד בפנינו. יש בפני מדינת ישראל אתגרים הרבה יותר גדולים".


עוד על הפרשה
דובר חמישי לרה"מ ב-3 שנים: לירן דן יחליף את הנדל
כרוניקה של נטישה - מה קורה בלשכת נתניהו?
פרשת אשל: ראש מערך ההסברה, יועז הנדל, יתפטר



לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully