וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו

התפתחות מעניינת בחקירת הפיגוע בתאילנד: בתמונות חדשות שנחשפו נראה חלקו הפנימי של מכשיר רדיו קטן, שייתכן שהמפגעים תכננו להצמידו לרכב - בדומה לאופן הפיגוע בהודו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

התפתחות בחקירת ניסיון הפיגוע בתאילנד: לפחות חמש פצצות שהתפוצצו בפיגוע הכושל בבנגקוק, הוסתרו בתור מכשירי רדיו ניידים - כך חושפת היום (רביעי) רשת ABC בתוכנית התחקירים "The Blotter". הרשת חשפה תמונות של פצצה שלא התפוצצה, בה נראה חלקו הפנימי של מכשיר רדיו קטן ובו מסבים כדוריים קטנים - מעין רכיבים מתכתיים שעיקר תפקידם הוא הקטנת החיכוך והשחיקה - ועוד רכיבים מגנטיים אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצצה שלא התפוצצה בתוך מקלט רדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מומחי פצצות אף הסבירו לרשת החדשות כי הרכיבים המגנטיים מהווים הוכחה לכך שהמפגעים תכננו להצמיד את הפצצות לכלי רכב - בדומה לפיגוע בשגרירות ישראל בניו דלהי, בו נפצעה אשת הדיפלומט ישראלי, טל יהושע-קורן.

בתוך כך, דיווח שלשום ה"בנגקוק פוסט" על התקדמות מעניינת נוספת בחקירה: המשטרה, כך דיווח מקור לעיתון, בוחנת קשר אפשרי בין התארגנות הטרור לבין שורה של מדבקות מסתוריות שנמצאו לאורכו של נתיב בעיר, שלפי החשד היה בשימוש קבוע של דיפלומטים מהשגרירות הישראלית. בסך הכל נמצאו 52 מדבקות כאלו, שעליהן כתובה באותיות לטיניות המילה "סיג'יל" (SEJEAL). המילה הזו מופיעה בקוראן, בפסוקים המתארים נס המתרחש כשציפורים מגן העדן משליכות "אבני סיג'יל" על צבא הרוכב על פילים מתימן, שמנסה להרוג את הנביא מוחמד, ובכך מבריחים את הפילים ומצילים את חיי הנביא.

החקירה בהילוך גבוה: מבוקש שישי

אתמול עדכן סגן מפקד המשטרה בתאילנד, פנסירי פרפוואט, המוביל את החקירה, כי בקרוב צפויה המשטרה לבקש את הוצאתו של צו מעצר נוסף, שישי בפרשה. הוא לא מסר פרטים על זהותו של האדם המבוקש או תפקידו בכוח. במקביל, נמסר כי המשטרה חדלה מחיפושיה אחר אדם בשם ניקחאהפרד דוואד, שביום שישי דווח כי הוא מבוקש, לאחר שהתברר כי אינו קשור לפרשה.

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בבנגקוק/רויטרס

ביום שני הוצא לדרישת המשטרה צו מעצר נגד החשוד החמישי, נורוזי שייאן עלי אכבר, בן 57, שלפי החשד היה "המהנדס" שטיפל בחומרי הנפץ של החוליה. לא ברור היכן הוא נמצא. שני החשודים הראשונים, סעיד מוראדי שאיבד את שתי רגליו בפיצוץ ביום בו נחשפה החוליה, ומוחמד חזאי שנעצר בשדה התעופה בעיר, מוחזקים בידי משטרת תאילנד. הראשון טרם נחקר בשל מצבו, והשני מכחיש כל קשר לפיצוצים או למעבדת הנפץ שנחשפה בדירה ששכרו בעיר. משטרת תאילנד עודה מנסה להניח את ידיה על החשוד השלישי, מסעוד סדקאת-זאדה, שעדיין עצור במלזיה אליה נמלט. אתמול ביקשה תאילנד ממלזיה להסגירו, אולם לא ברור עדיין כיצד תגיב זו, שכן בין המדינות אין הסכם הסגרה. החשודה הרביעית, ליילה רוחאני, שככל הנראה שכרה את הדירה עבור החוליה, עזבה את המדינה וכנראה חזרה לאירן. צו מעצר בינלאומי נגדה הוצא על ידי האינטרפול.

טרור גלובלי - כותרות אחרונות:
תאילנד מחפשת מבוקש שישי, ביקשה הסגרה ממלזיה
תאילנד: החשוד האירני הובא למעבדת הנפץ - והכחיש
המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"
צפו: החשודים האירנים בילו עם נערות ליווי בתאילנד
תאילנד: "תוגברה האבטחה בנמלי תעופה בשל מידע מישראל"
החקירה חשפה: קשר ישיר בין הפיגועים בהודו ובתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully