וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד תקבל מטמון זהב עתיק בשווי חצי מיליארד דולר

22.2.2012 / 5:25

נמצא הפתרון למשבר הכלכלי? בית משפט בארה"ב חייב ציידי אוצרות להעביר לרשות ספרד מאות אלפי מטבעות זהב וכסף עתיקים, שנימשו מהריסות ספינה ספרדית ממעמקי האוקיינוס

בית משפט פדרלי בטמפה, פלורידה, הורה ביום שישי האחרון לחברה המתמחה בחילוץ אוצרות ממצולות הים, להעביר לממשלת ספרד, בתוך כשבוע, מטבעות בשווי של יותר מ-500 מיליון דולרים, אותה מצאה החברה בהריסות ספינה טבועה. פסיקתו של השופט, מרק פיזו, מסיימת סכסוך משפטי שהתנהל בחמש השנים האחרונות בין החברה האמריקאית Odyssey Marine Exploration לבין ספרד, אודות גורלן של 594,000 מטבעות זהב וכסף שנימשו בשנת 2007 מהריסות הספינה.

הספינה הספרדית, Nuestra Senora de las Mercedes, הייתה בדרכה חזרה מפרו לספרד, והוטבעה על ידי הבריטים מול חופי פורטוגל, בקרב ימי שנערך בשנת 1804. כעת, יותר מ-200 שנה לאחר מכן, טענה ספרד כי היא מחזיקה עדיין בבעלות על כלי השיט הטבוע ותכולתו. המטבעות עצמן, שנימשו כאמור לפני חמש שנים, מאוחסנים במתקן לא ידוע במדינת פלורידה. השופט פיזו קבע כי על החברה לספק רשימת מלאי של המטבעות בתוך ימים מספר, ולהעביר לספרד את כל המטבעות עד יום שישי הקרוב.

מטבעות ספרדיים עתיקים, פברואר 2012. רויטרס
מטבעות ספרדיים עתיקים, מהסוג שנמצא בבטן האונייה Nuestra Senora de las Mercedes. הייתה בדרכה חזרה מפרו, כשהבריטים הטביעו אותה/רויטרס

בית המשפט בארצות הברית כבר פסק פעם אחת לטובת ממשלת ספרד, אך החברה החליטה לערער לבית המשפט העליון, אשר דחה את העתירה. מלינדה מקונל, סגן הנשיא של חברת Odyssey Marine, הביעה אכזבה מפסיקת בית המשפט, באומרה כי הפסיקה "מערערת" את הסמכות השיפוטית של בתי המשפט בארצות הברית בתחום המשפט ימי. היא טענה כי היו במשפט "השפעות פוליטיות" מכיוון וושינגטון לטובת ספרד, והוסיפה כי הפסיקה תרתיע ציידי מטמון אחרים מלחשוף את ממצאיהם בפומבי. קונסול התרבות הספרדי בניו יורק, גילרמו קוראל, שלל טענה זו, והזכיר כי המטבעות והממצאים הם חלק מהמורשת הספרדית.

ספרד מיהרה לשלוח מטוסים בכדי להסדיר את אספקת האוצר בחזרה למדינה. שני מטוסי מטען של הצבא הגיעו בסוף השבוע לפלורידה. העברת מאות אלפי המטבעות אמורה להיערך היום (רביעי) או מחר, כשהמטוסים צפויים לחזור, מלאי כל טוב, ביום שבת.

עוד בנושא:
אוצר במצולות: ספינה טבועה שווה מיליארדים?
אוצר התגלה בלב ים: 200 טונות כסף באוניה טרופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully