וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן: נעצרה חוליית טרור הקשורה לאירן וחיזבאללה

הרשויות במדינה עצרו מספר בני אדם הקשורים למשמרות המהפכה ברפובליקה האיסלמית ולארגון הלבנוני בחשד שהחזיקו חומרי נפץ וכלי נשק ותכננו לפגוע במטרות זרות

אחרי תאילנד, הודו וגאורגיה, האם נחשפה מזימה נוספת לפגוע בישראלים בחו"ל? המשרד לביטחון הפנים באזרבייג'ן הודיע הערב (שלישי) על מעצרם של מספר בני אדם בעלי קשרים למשמרות המהפכה באירן ולארגון חיזבאללה בלבנון, בחשד שתכננו מתקפת טרור נגד אזרחים זרים במדינה. "יחידים שפעלו בקבוצה מאורגנת וטיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק במטרה לבצע מתקפות טרור נגד אזרחים זרים, נעצרו באזרבייג'ן", נאמר בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית במדינה מפי המשרד לביטחון הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת האזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווח, הקבוצה הוקמה על ידי אדם בשם חמיד, פעיל במשמרות המהפכה, ועל ידי חאג'י עבאס – מפקד אגף המודיעין של חיזבאללה. חברי החוליה חשודים שאגרו כמויות גדולות של מטענים, חומרי נפץ וכלי נשק והתכוונו להוציא לפועל מתקפת טרור נגד אזרחים זרים.

טרם ידוע כמה בני אדם היו חברים בחוליה, אולם בכלי תקשורת מקומיים דווח מפי עדי ראייה למעצרים, כי מדובר בכ-20 בני אדם – רובם תושבי הכפר נרדרן שבאזור הבירה באקו. עוד דווח, כי בין העצורים גם הכתב של סוכנות הידיעות האירנית FARS בבאקו. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון פשטו על ביתו של הכתב בשבוע שעבר ועצרו אותו יחד עם פעילים פוליטיים נוספים.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
הפיגוע בניו דלהי לפני שבוע/AP

פיגוע נוסף נגד אזרחים זרים באזרבייג'ן סוכל לפני כחודש. כוחות הביטחון המקומיים עצרו שלושה אזרחים אזרים, בחשד שתכננו להתנקש בשגריר הישראלי במדינה, מיכאל לוטם. על פי החשד, השלושה פעלו בשליחות המודיעין האירני ותכננו לפגוע במטרות יהודיות, נקמה על חיסול מדעני גרעין בטהרן בחודשים האחרונים.

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, שניים משלושת העצורים – אזרים שזוהו כרסים אלייב ועלי חוסיינוב - נשלחו למשימתם תמורת מקדמה ראשונית של 150 אלף דולרים, שלא ברור אם הגיעה לידיהם. באוקטובר 2011, הם קיבלו מאדם שלישי, פעיל אירני, מפות וצילומים של אזור היעד לפיגוע. הפעיל זוהה כבלגרדש דדאשוב, שהעביר לידי שני החשודים רובי צלפים ומטעני חבלה.

בהודעה שפרסם משרד ההגנה בבאקו נמסר כי שלושת החשודים הבריחו כמויות גדולות של תחמושת וחומרי נפץ מאירן לאזרבייג'ן. בין היתר נתפסו ברשותם רובים, משתיקי קול ואמצעים טלסקופיים. על פי הדיווח החשודים איחסנו את אמצעי הלחימה כ-150 ק"מ מבאקו.

עוד באותו נושא
דיווח: סוכל פיגוע נגד שליחי חב"ד באזרבייג'ן
ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות: התרעה באתונה, מטען נמצא בבולגריה
המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully