וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 70 הרוגים מאש הצבא, 300 פצועים בחומס

ניר יהב

21.2.2012 / 18:03

פעילי אופוזיציה דיווחו כי "הצבא הסורי החופשי" לא מאפשר לכוחותיו של אסד להיכנס לשכונת באבא עמרו בחומס, ובתגובה מפגיז הצבא את העיר. הספינות האירניות עזבו את סוריה

רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

האופוזיציה בסוריה דיווחה כי לפחות 70 בני אדם נהרגו היום (שלישי) מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, 43 מתוכם בחומס ו-20 בעיר באידליב. בהפגזה הכבדה על חומס, שנמשכת זה 18 יום ללא הפוגה, נפצעו היום לפחות 300 בני אדם. כוחות צבא סוריה עושים שימוש בפגזים ובמרגמות ומפציצים ללא הרף את שכונותיה של חומס, ובעיקר את שכונת באבא עמרו. גורמי אופוזיציה דיווחו כי בין ההרוגים בשכונה נמנו שלושה ילדים ואישה.

טנק הרוס של צבא סוריה בעקבות הלחימה בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
טנק של צבא סוריה, השבוע בחומס/רויטרס

פעיל האופוזיציה נאדר חוסייני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אנשי מחתרת העריקים "הצבא הסורי החופשי" אינם מאפשרים לכוחות הצבא להיכנס לשכונת באבא עמרו, ובתגובה יורים כוחותיו של אסד פגזים לעברה. גורמי אופוזיציה דיווחו במקביל כי שיירה צבאית גדולה, הכוללת 56 כלי רכב צבאיים - בהם גם נגמ"שים וטנקים - נצפתה בכביש דמשק-חומס סמוך לעיירה קארה, כשהיא בדרכה לחומס.

הצלב האדום דורש הפסקת אש לשעתיים מדי יום

הצלב האדום הבינלאומי קרא הערב למשטר הסורי ולאנשי האופוזיציה להכריז על הפסקת אש מיידית שתיערך מדי יום למשך שעתיים לפחות, כדי לאפשר לעובדי סיוע הומניטרי לסייע לאזרחים שנפגעו ברחבי המדינה, ובייחוד בחומס הנצורה. "במהלך הימים האחרונים ניהלנו מגעים עם המשטר והאופוזיציה בבקשה לעצור את הלחימה", אמר נשיא הצלב האדום הבינלאומי, ג'ייקוב קלנברגר, וקרא "ליישום ההפוגה ההומניטרית בלחימה, שתאפשר לפנות את הפצועים והחולים ולספק סיוע".

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
חומס נחרבת לאיטה לאחר 18 ימי הפגזות/רויטרס

בתוך כך, התחדשו הלילה ההפגנות בבירה דמשק - ושוב נבלמו על ידי ירי אש חיה של כוחות הביטחון. כך דיווחו לפנות בוקר פעילים בעיר. "מאות מפגינים נאספו בכיכר המרכזית של שכונת חג'ר אל-אסווד", סיפר עד ראייה לרויטרס. "לפתע הגיעו אוטובוסים מלאים בשוטרים ובאנשי ה'שביחה' (המיליציה הנאמנה לשלטון), והם החלו לירות אל תוך הקהל". לדבריו, ארבעה בני אדם נפצעו מהירי, ונלקחו לטיפול בבתים פרטיים - בשל החשש שייעצרו או יפונו לבתי חולים.

ספינת מלחמה אירנית עוברת בתעלת סואץ בדרכה חזרה לים סוף, לאחר שעגנה במשך כמה ימים בנמל טרטוס, סוריה, 21 בפברואר 2012. רויטרס
אחת הספינות האירניות עוברת בתעלת סואץ דרומה, היום/רויטרס

ברשת פורסמו סרטונים המתעדים את ההפגנה, בה נראים מאות בני אדם צועדים בשכונה, נושאים עמם שלטים להבעת הזדהות עם חומס המופגזת והנצורה, וקוראים קריאות "העיניים מזילות דמעה לזכר החללים הצעירים של סוריה". עוד ניתן לראות כי כמה מהמפגינים הבעירו צמיגים, חסמו את תנועת המכוניות וגרמו לפקק תנועה ענקי בלב העיר.

עוד היום, הספינות האירניות שחצו את תעלת סואץ ועגנו בנמל טרטוס הסורי עזבו בדרכן חזרה לאירן, לאחר שדווח כי סיפקו ציוד האזנה שיאפשר למשטרו של אסד לצותת למתנגדיו. הספינות תועדו שוב כשהן עוברות בתעלת סואץ, הפעם בדרכן דרומה.

כותרות אחרונות מסוריה:
צפו: דגל המורדים בלב דמשק; מפגינים נורו בעיר
מגעים להפסקת אש בסוריה; אסד: "נמשיך ברפורמה"
ההתקוממות הגיעה לדמשק: "לא תהיה מקלט לבשאר"

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully