וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-קאהן שוב נחקר: חשוד בקשר לרשת זנות

חודשים לאחר סגירת התיקים נגדו בארה"ב ובצרפת, התייצב יו"ר קרן המטבע לשעבר במשטרת ליל, ותושאל לגבי חלקו ברשת נערות ליווי אקסקלוסיביות שסופקו ל"מסיבות סקס" של בכירים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

השערוריות ממשיכות לרדוף את דומיניק שטראוס-קאהן: יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, שנאלץ לפרוש בשנה שעברה לאחר שהואשם בניסיון אונס של חדרנית בניו יורק, התייצב היום (שלישי) לחקירה בנוגע לתפקיד שמילא לכאורה בהפעלת רשת של נערות ליווי אקסקלוסיביות בצרפת ובבלגיה, שמרכזה בעיר הצרפתית ליל. הפרשה, כמו גם חלקו המשוער של שטראוס-קאהן בה, נחשפה כבר בספטמבר האחרון על ידי התקשורת הצרפתית - וכבר אז הבהיר שטראוס-קאהן כי ישמח לשוחח עם המשטרה ולהבהיר את גרסתו.

עם התייצבותו בתחנת המשטרה בליל הבוקר, חיכו לשטראוס-קאהן גדודי עיתונאים - אולם הוא לא אמר דבר. לפי החוק הצרפתי, המשטרה יכולה כעת להחזיקו בתחנה עד 48 שעות, אולם כדי להמשיך לחקור אותו לאחר מכן, יידרשו צו מעצר והכרזה רשמית כי הוא נחקר כחשוד בפרשה.

עיתונאים צובאים על מכוניתו של דומיניק שטראוס-קאהן עם התייצבותו לחקירה במשטרה בעיר ליל, 21 בפברואר 2012. רויטרס
גדודי עיתונאים צבאו על מכוניתו של שטראוס-קאהן, הבוקר מחוץ לתחנת המשטרה בליל/רויטרס

במרכז הפרשה עומדים חשדות כי בכירים צרפתים השתמשו בתקציבי ההוצאות שלהם כדי לממן "מסיבות סקס" במלון "קרלטון" בליל, שבהן נכחו זונות צמרת שהבריחה הרשת מבלגיה. מסיבות דומות נערכו גם בפריז ובוושינגטון, ובהן, לפי הדיווחים בתקשורת, נכח גם שטראוס-קאהן. החוקרים, לפי הפרסומים, מעוניינים לברר אם הוא היה מודע לכך שהנשים הצעירות שהשתתפו במסיבות היו זונות. פרקליטו, הנרי לקלרק, כבר הבהיר כי הוא מכחיש זאת בתוקף.

עד כה נעצרו בפרשה שמונה בני אדם, בהם שני אנשי עסקים המוכרים כמקורביו של שטראוס-קאהן, קצין משטרה בכיר. כמו כן, פיטרה חברת הבנייה "אייפאז'" את אחד ממנהליה, בחשד שהפנה תקציבי הוצאות למימון נערות הליווי.

תקציר הפרקים הקודמים

הסקנדל החדש מגיע כחצי שנה אחרי שובו של שטראוס-קאהן לצרפת מארה"ב, שם בוטל כתב האישום נגדו בגין ניסיון לאנוס חדרנית בבית מלון, וכארבעה חודשים אחרי שגם בצרפת נסגר תיק החקירה נגדו, שנפתח בעקבות תלונתה של העיתונאית טריסטן בנון, לפיה ניסה לאנוס אותה בשנת 2003.

בארה"ב, עדיין מתמודד שטראוס-קאהן עם התביעה האזרחית שהגישה נגדו החדרנית, נפיסאטו דיאלו. בצרפת, קבעה הפרקליטות כי אין די ראיות להאשימו בניסיון אונס, אלא רק בתקיפה מינית, בכך שתפס את בנון בידיו ונישק אותה בכוח - אלא שעל עבירה זו חלה התיישנות לאחר שלוש שנים לפי החוק הצרפתי, ולא ניתן להעמידו לדין בגינה.

ללא קשר לפרשה האחרונה, בצרפת מעריכים כי הקריירה הפוליטית של שטראוס-קאהן - שרק לפני שנה נחשב למועמד מוביל במרוץ לנשיאות - כבר מחוסלת, שכן אף ששני תיקי ניסיון האונס שהיו תלויים נגדו נסגרו, במהלך השנה האחרונה נחשפו פרטים מביכים רבים על אורח חייו והתנהלותו כרודף נשים סדרתי וחסר מעצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully