וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הקדים למחר את הדיון בעניינו של העציר השובת

ניר יהב

21.2.2012 / 0:04

חאדר עדנאן מסרב לאכול עד שיובא לדין והשיל כבר 30 ק"ג ממשקלו. עורך דינו הביע חשש לחייו. ח"כ טיבי ביקר אותו בבית החולים והזהיר: "מותו עלול להצית הפגנות סוערות"

בג"ץ החליט להקדים להיום (שלישי) את הדיון בעניינו של חאדר עדנאן, העציר הפלסטיני השובת רעב זה 65 ימים במחאה על החזקתו במעצר מנהלי בישראל. בכך נעתר בג"ץ לבקשת עורך דינו של עדנאן, ג'ואד בולוס, להקדים את הדיון, שאמור היה להתקיים ביום חמישי, מחשש להידרדרות במצבו הבריאותי של עדנאן, בן 33. במקביל, הפגינו היום אלפי בני אדם בגדה המערבית וברצועת עזה למען שחרורו.

פעילי הג'יהאד האיסלמי, אליו משתייך עדנאן, צפויים לקיים בבוקר שרשרת אנושית בעיר עזה, כאות תמיכה במאבק למען שחרורו מהכלא, בו הוא עצור מאמצע חודש דצמבר של השנה שעברה. גורם בכיר בארגון אמר כי ההפגנה תתפרס מצומת סראיא שבמרכז העיר, ועד למטה הצלב האדום במערבה, שם נמצא מאהל המחאה שבו פעילים נוספים שובתים רעב כאות הזדהות עם מאבקו של עדנאן.

מוקדם יותר, פרסמו הפלגים החמושים ברצועת עזה הודעה שבה איימו לפעול "בכל הדרכים העומדות לרשותם" כדי להביא לשחרורו של עדנאן ולשחרורם של שאר האסירים הפלסטינים מהכלא הישראלי. "כל הדרכים למען שחרור האסירים הגיבורים מהכלא הישראלי, ובראשם השייח' עדנאן, הן לגיטימיות", נכתב בהודעה. כמו כן, הבהירו הפלגים כי אם ישראל לא תשחרר את עדנאן, הם "ימצאו דרך להביא לשחרורו ולשחרור יתר המנהיגים הפלסטינים".

טיבי: "אם ימות - ממשלת ישראל תישא באחריות"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ביקר אתמול את עדנאן בבית החולים זיו בצפת, שם הוא מאושפז. בתום הביקור, הזהיר טיבי כי עדנאן עלול למות בכל רגע. "ממשלת ישראל תישא באחריות למוות, שכן הוא מוות ידוע מראש שהשלטונות יכולים - וחייבים - למנוע על ידי שחרורו המיידי ממעצר מנהלי", ציין ח"כ טיבי. "עדנאן אמר לי שהוא פעיל פוליטי, ושהשביתה שלו היא הכלי לביטוי מחאתו נגד המעצר וההשפלה".

"אני דורש לשחררו לאלתר, כי מותו בכלא עלול להצית אש והפגנות סוערות בשטחים ובעולם", הוסיף טיבי. "במאבק הזה בין אסיר שובת רעב לבין סוהר ערל-לב, האסיר תמיד מנצח". עדנאן סובל מחולשה רבה והשיל 30 ק"ג ממשקלו, ולדברי טיבי, הוא אזוק למיטתו בלילות ונכבל גם בצאתו לשירותים. "איזה צורך יש באזיקים, ואיך הרופאים מקבלים זאת בהכנעה?", תהה.

עוד על פרשת עדנאן:
עדנאן עתר נגד החזקתו: "אני בסכנת מוות"
עציר ביטחוני טוען שהתעללו בו במהלך החקירה
האיחוד האירופי לישראל: שמרו על חייו של עדנאן"

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully