וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי העציר ששובת רעב: "לפעול לפני שיקרה אסון"

קובי דוד

19.2.2012 / 16:29

בני משפחתו של חאדר עדנאן, ששובת רעב כבר 64 יום במחאה על החזקתו במעצר מנהלי, הגיעו לבקרו בבית החולים וניסו לשכנע אותו לשוב לאכול. ח"כ זחאלקה: "הוא לא יישבר בקלות"

רבים ממשיכים לעקוב בדאגה אחר מצבו הרפואי של העציר חאדר עדנאן, שגזר על עצמו שביתת רעב במחאה על מעצרו המנהלי: רופאים מבית החולים זיו בצפת ערכו לו היום (ראשון) מספר בדיקות שגרתיות וציינו כי לא נשקפת סכנה מיידית לחייו, אך הוא "נמצא בנקודה קריטית". הוריו של עדנאן, השובת רעב זה היום ה-64, הגיעו מג'נין לבית החולים כדי לבקר את בנם ואביו, מוסה עדנאן, הביע כאב גדול על מצבו: "כואב לי הלב לראות את הבן שלי ככה סובל. אנחנו מנסים לשכנע אותו לאכול משהו אבל הוא מתעקש לשבות רעב עד שישוחרר או יועמד לדין. צריך לשים לזה כבר סוף לפי שיקרה אסון".

גם ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הגיע לבקר את עדנאן וסיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מצבו קשה ולא פשוט, הוא השיל ממשקלו יותר מ-30 קילוגרמים. במהלך השיחה שלנו ניסיתי לשכנע אותו לאכול משהו קטן, אבל הוא הבטיח לעצמו לשבות רעב עד שיעמידו אותו לדין או שישחררו אותו לחופשי. יש לו כעס גדול על החקירות שחווה ובהן הושפל, אני לא מאמין שהוא יישבר בקלות".

עוד ציין זחאלקה כי הפרשה עלולה לעורר סערה בקרב תושבי השטחים. "אם מצבו הבריאותי יחריף תושבי השטחים לא ישבו בשקט, אני יודע שהם נמצאים בדריכות גבוהה ועוקבים מדי יום אחר מצבו. הרשויות בישראל צריכות לקחת את זה בחשבון ולפעול כמה שיותר על מנת להגיע לפשרה בעניין".

"זכותם של עצירים לדעת בשל איזו אשמה עצורים"

מנהל מחלקה פנימית ב', ד"ר ריימונד פרח, שם מאושפז עדנאן, הרחיב על מצבו של העציר: "במצבים מסוג זה, בהם שובת אדם רעב תקופה כה ארוכה, לא ניתן להעריך התפתחות של הפרעות בקצב הלב אשר עשויות להופיע בכל שלב וכן זיהומים ותופעות נוספות היכולים להופיע בפתאומיות. אם יסכים עדנאן לתזונה דרך הווריד ייתכן ואפשר יהיה למנוע החמרה במצבו וסכנה לחייו".

אתמול הצטרפה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לגינויים הנרחבים על החזקתו ללא משפט של עדנאן, ואמרה כי היא "מבקשת מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לשמור על בריאותו של עדנאן", וציינה כי האיחוד האירופי מתנגד למעצרים מנהליים. "זכותם של עצירים לדעת בשל איזו אשמה הם מעוכבים או עצורים, ולקבל משפט הוגן", נמסר בהודעה שפרסמה לשכתה.

לקריאה נוספת
אירופה לישראל: "שמרו על חיי הפלסטיני השובת רעב"
אסיר פלסטיני שובת רעב עתר: "אני בסכנת מוות"
עציר בטחוני שובת רעב 55 יום, טוען שהתעללו בו

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully