וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לישראל: "שמרו על חיי הפלסטיני השובת רעב"

חאדר עדנאן שובת רעב למעלה מחודשיים, מחאה על החזקתו במעצר מנהלי ללא משפט, ולמעשה גוסס. קתרין אשטון דרשה היום מממשלת מישראל "לעשות כל שניתן כדי לשמור על בריאותו"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מצטרפת לגינויים הנרחבים שנשמעים לאחרונה על החזקתו ללא משפט בישראל של העציר הפלסטיני השובת רעב, ואמרה היום (שבת) כי היא ?עוקבת בדאגה רבה אחר הדיווחים הנוגעים להידרדרות במצבו הבריאותי".

חאדר עדנאן, פעיל ג'יהאד איסלמי, שובת רעב זה 63 יום, מחאה על האלימות שננקטה נגדו ועל החזקתו במעצר מנהלי. אשטון אמרה היום כי היא ?מבקשת מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לשמור על בריאותו של עדנאן?, וציינה כי האיחוד האירופי מתנגד למעצרים מנהליים. ?זכותם של עצירים לדעת בשל איזו אשמה הם מעוכבים או עצורים, ולקבל משפט הוגן?, נמסר בהודעה שפרסמה לשכתה.

מוקדם יותר השבוע עתר חאדר לבג"ץ נגד מעצרו והחזקתו ללא משפט. בג"ץ קיבל את העתירה, והודיע כי יקבע דיון בהקדם האפשרי. לעתירה צורפה חוות דעת רפואית שנכתבה על ידי רופא העוקב אחר מצבו של עדנאן בשבוע האחרון, מטעם ארגון "רופאים לזכויות אדם". בחוות הדעת, שהועברה לעורכי דינו של עדנאן, נכתב כי הוא נמצא "בסכנת חיים מיידית". ארגונים משפטיים ואיגודים רבים לזכויות אדם גינו את החזקתו של עדנאן, שמוזן בעירוי וניצבת סכנה רבה לחייו. ברצועת עזה התקיימו בשבועות האחרונות כמה עצרות בקריאה לשחררו.

עדנאן, תושב הכפר עראבה שבמחוז ג'נין, נעצר ב-17 בדצמבר של השנה שעברה, ומוחזק במעצר מנהלי בלא שנמסרה לו עילת מעצרו. למחרת שהובל לבית הסור, הוא פתח בשביתת רעב וסרב להיבדק על ידי רופאים של שירות בתי הסוהר, אלא רק על ידי רופאים מתנדבים של "רופאים לזכויות אדם". ב-31 בדצמבר הועבר לאשפוז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, ולאחר מכן לבית החולים זיו בצפת. בעקבות שביתת הרעב שבה נקט, מחאה על החזקתו מבלי שהוגש נגדו כתב אישום, חלה הרעה במצבו הבריאותי, ורופאים התריעו כי הוא עלול למות אם ימשיך לסרב לאכול.

"צום מעל 70 יום אינו מאפשר חיים"

בחוות הדעת הרפואית שצורפה לעתירה, כתב רופא מטעם "רופאים לזכויות אדם" כי הוא בדק את עדנאן חמש פעמים בשבוע האחרון, וגילה כי הוא השיל 30 קילוגרם ממשקלו, סובל מכאבי בטן, הקאות וכאבי ראש. "עדנאן נמצא בסכנת מוות מיידית. צום מוחלט מעל 50 יום גורם לפירוק שרירים, בהם שריר הלב ושריר הקיבה, וליצירת רעלים בגוף. המוות יכול להיות פתאומי עקב דום לב או עקב זיהום. צום מעל 70 יום אינו מאפשר חיים", התריע.

ביום רביעי העריך גורם ביטחוני כי מטח רקטות הקסאם שנורה משטח רצועת עזה לעבר ישראל מוקדם יותר באותו יום בוצע כפעולת הזדהות עם עדנאן. הוא ציין כי היום הוכתר בשטחי רצועת עזה כיום של הזדהות לאומית עם העציר.

עוד באותו נושא
אסיר פלסטיני שובת רעב עתר: "אני בסכנת מוות"
עציר בטחוני שובת רעב 55 יום, טוען שהתעללו בו

בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב וטל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully