וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבה את אסד: "לערוך את משאל העם במהירות"

18.2.2012 / 14:20

נשיא סוריה בשאר אסד הכריז כי יערוך משאל עם ובחירות לפרלמנט נוכח המצב במדינה וסין הבהירה כי היא מגבה תכנית זו. בתוך כך ממשיכים כוחות הצבא להרוג באזרחי המדינה

סין אמרה היום (שבת) כי היא מגבה את תכניתו של נשיא סוריה בשאר אסד לקיים משאל עם לקראת בחירות בפרלמנט כדרך לפיתרון המשבר במדינה. "אנחנו מקווים שמשאל העם בנוגע לחוקה הסורית והבחירות לפרלמנט ייערכו במהירות", צוטט סגן שר החוץ הסיני ג'אי ג'ון בטלוויזיה הסורית. "סין קוראת לממשלת סוריה ולאופוזיציה להפסיק את האלימות באופן מיידי. הניסיון הסיני מראה שמדינה לא יכולה להתפתח ללא יציבות", אמר ג'אי.

בתוך כך נמשכת הלחימה בסוריה, ואסד מאשים את כוחות המורדים במדינה בניסיונותיהם "לפצל את המדינה". "סוריה עומדת בפני מאמץ לחלק אותה ולהשפיע על תפקידה ההיסטורי באזור", אמר אסד לאחר פגישתו בדמשק עם ג'אי. במקביל, כוחות צבא סוריים פתחו באש חיה לעבר מפגינים נגד אסד בבירה דמשק. לפחות ארבעה בני אדם נפצעו. ההפגנה נערכה בשלהי הלווייתם של שלושה נערים שנהרגו בהפגנות יום שישי.

אמש דיווחה האופוזיציה בסוריה כי במהלך היום נהרגו 34 בני אדם ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון הסוריים, רובם בחומס. האופוזיציה אף דיווחה כי הכוחות הכפופים לנשיא אסד ממשיכים במבצע הביטחוני הנרחב במחוז דרעא. במקביל דווח כי צבא סוריה ממשיך להפגיז את שכונותיה של חומס, זה היום ה-14 ברציפות. כמדי יום שישי יצאו רבבות בני אדם להפגין נגד המשטר של אסד. ההפגנות נערכו תחת הכותרת "ההתנגדות העממית – תחילתו של פרק". גם היום דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי כוחות הביטחון הסורים פשטו על כמה עיירות במחוז דרעא וכי הם "הורגים עשרות אזרחים". עד כה לא דווח על מספר ההרוגים והפצועים המדויק.

עוד על הנעשה בסוריה:
34 הרוגים בסוריה: "4 פגזים מדי דקה בחומס"
רביעי: יום 12 של הפגזות בחומס, "100 אלף נצורים"
האו"ם גינה האלימות בסוריה וקרא לבשאר אסד להתפטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully