וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל קורן-יהושע שבה לארץ; "ניסיתי לדבר עם המחבל"

הישראלית שנפצעה בפיגוע בהודו שוחררה מבית החולים וחזרה לישראל. עיתון בהודו פרסם דברים שאמרה לחוקריה: "הרגשתי חבטה במכונית, והמחבל לבש שחור. אחרי 40 שניות היה פיצוץ"

טל קורן-יהושע, שנפצעה בפיגוע בהודו בתחילת השבוע, נחתה לפנות בוקר (שבת) לישראל. הרופאים בניו דלהי ייצבו את מצבה ושיחררו אותה מבית החולים הפרטי בו אושפזה מאז יום שני, והיא הוטסה לארץ בטיסה מיוחדת שארגן משרד הביטחון. קורן-יהושע, בת 40, רעייתו של אלון קורן, נציג משרד הביטחון בהודו, הועברה אחרי הנחיתה בישראל לבדיקות בבית החולים איכילוב, שם יעריכו הרופאים את מצבה, בתקווה לשחררה לביתה בהקדם האפשרי.

עם המראתה של קורן-יהושע מהודו, פרסם העיתון "טיימס אוף אינדיה" פרטים חדשים מחקירת המשטרה את הפיגוע שבו נפצעה. הפרסום, באתר האינטרנט של העיתון, מצטט דברים שאמרה קורן-יהושע לחוקרים המקומיים, ועולים ממנו פרטים שונים מאלה שדווחו עד כה על זהות המחבל שניסה להתנקש בחייה ועל האופן שבו פעל.

אתמול דווח בהודו כי חוקרי המשטרה עובדים בשיתוף פעולה עם חוקרי אירועי הטרור שהיו השבוע בתאילנד ובגאורגיה כדי להשוות את מאפייניהם. המשטרה בתאילנד קבעה כי חומרי הנפץ בניו דלהי ובבנגקוק היו זהים, אולם כעת נראה שהחקירה צפויה להסתעף עוד יותר.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
לפי הדיווח, אנשי מוסד כבר שיחזרו את הפיגוע/AP

במקביל, דווח כי אנשי מוסד וחוקרים הודים באו אתמול לזירת התקרית, בניסיון לשחזר את מהלך האירועים שהובילו לפיגוע. עד כה נעצרו לפחות שמונה חשודים במעורבות בפיגוע, והוחרם גם אופנוע החשוד ששימש את המתנקשים.

הפרטים שמסרה קורן-יהושע שונים מאלה שדיווחו עדי ראייה

לפי הדיווח, שהתפרסם אחרי שהחוקרים עימתו את קורן-יהושע עם הממצאים שבידם, המתבססים ברובם על עדות ראייה, הפצצה שהוצמדה למכוניתה של הישראלית הופעלה רק כעבור 30-40 שניות, ולא כעבור "שלוש עד חמש שניות" כפי שדווח עד כה. "המחבל היה לבוש שחורים ונהג באופנוע שחור", צוטטה קורן-יהושע בדברים שאמרה לחוקרים. לפי גורמים רשמיים ששוחחו עם העיתון, המידע החדש צפוי לשנות את כיוון החקירה. עד כה התנהל מצוד אחר אדם שרכב באופנוע אדום, ושהפעיל מטען חבלה מסוג שונה, ככל הנראה מגנטי, שהופעל בקוצב-זמן אוטומטי. "נצטרך לבחון מחדש את כל התיאוריות שלנו", צוטט בעיתון גורם רשמי.

אדם שצוטט כ"גורם בכיר" אמר לעיתון כי הוא מאמין שהדברים שאמרה קורן-יהושע לחוקריה נמסרו בצלילות מלאה. ואכן, אחרי שנפצעה, קרובי משפחתה של קורן-יהושע אישרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא נמצאת בהכרה מלאה וזוכרת כל פרט ממה שאירע לה.

"נסעתי לשגרירות האמריקנית, והבחנתי ברוכב אופנוע מתקרב למכונית שלי", מצטט העיתון את קורן-יהושע. לדבריה, היא הרגישה מכה או חבטה בחלקה האחורי של המכונית ("PUSH" במקור) ואז הבחינה במחבל. "הרגשתי שהוא נוגע במכונית, אפילו פתחתי את החלונות כדי להגיד לו משהו. אבל הוא כבר ברח", סיפרה. לדבריה, היא לא הצליחה לראות את פניו מכיוון שחבש קסדה. היא גם לא הצליחה לזהות את סוג האופנוע שעליו רכב.

הפיגועים נגד נציגויות ישראל בעולם - כותרות אחרונות
המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"
תאילנד: תוגברה אבטחה בנמלי תעופה בשל מידע מישראל
דיווח בהודו: סוכני מוסד הגיעו לדלהי לחקור הפיגוע
הודו: שיפור במצב הפצועה הישראלית; "רוצה להישאר"

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully