וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפחת פוגל - אנדרטה לשכול, פחד ותקווה

יהושע בריינר

17.2.2012 / 8:00

שנה לאחר הפיגוע בו נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל, ביתם הנטוש מסמל "משפחה תוססת שחייה נגדעו". באיתמר שיפרו את האבטחה, ומקווים שהשכרת הבית למשפחה חדשה תסמן המשכיות

ניצב בודד כמו אנדרטה לנורא מכל, תוכנו מלא בדממת מוות וסביבו רק עצב ותוגה. שנה אחרי הפיגוע הקשה בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל, ובית המשפחה ביישוב איתמר שבשומרון עומד נטוש. הבית, אליו חדרו שני הרוצחים מהכפר עוורתא ובו בוצעו מעשי הרצח האכזריים, נותר בשיממונו גם היום, שנה אחרי, ואפילו השלט בכניסה, עליו נכתב "משפחת פוגל", כבר לא נראה השבוע.

הבית של משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע דקירה במהלך סוף השבוע, איתמר, מרץ 2011. אורי לנץ
אנדרטה לנורא מכל/אורי לנץ

הפיגוע הקשה השפיע גם על המשפחות השכנות, אשר התקינו סורגים על חלונות הבתים, דבר שנעשה גם בביתם של משפחת פוגל, זאת על אף שאיש אינו מתגורר בו. במהלך השנה פינו משפחות פוגל ובן ישי את הריהוט מהבית, שלמעט לאירועים חריגים נותר נעול. ההחלטה להשאיר את הבית ריק התקבלה בהחלטה משותפת של שתי המשפחות, שהחליטו כי לאחר יום השנה לפיגוע הקשה הם יעמידו את הבית להשכרה, זאת גם בשל השכנים, שביקשו כי למבנה תיכנס משפחה חדשה.

"בכוונה לא רצינו לעסוק בנושא הבית עד שתסתיים השנה", אומר הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל, "הבית מסמל משהו, והוא לא רק ארבע קירות. גם מצבו הנוכחי בשנה האחרונה הוא דוגמה וסמל לאבלות הכבדה ולתהום שנפערה. אי אפשר כל כך מהר למלא את החלל העצום שנותר בבית, ויש בכך משהו סימבולי במצבו הנוכחי של הבית – פעם חיה שם משפחה תוססת ושמחה, שבבת אחת נגדעה מציאות חייה בצורה נוראה".

בעוד כשבועיים מתכוונות המשפחות, ביחד עם אנשי היישוב, לקיים בבית את טקס כתיבת המילים האחרונות בספר תורה שנכתב לזכר בני משפחת פוגל, ולקיים הכנסת ספר תורה לבית המדרש החדש שהולך ונבנה בישיבה שבה עבד אודי פוגל. בית המדרש ייקרא על שמו, "משכן אהוד". לאחר מכן צפויות משפחות בן ישי ופוגל להתכנס, בכוונה להשכיר את המבנה למשפחה אחרת שתיכנס למקום. השבוע הגיעו לבית בני משפחתו של פוגל, וניקו את המקום לקראת האירוע.

הכניסה למקום, מספר הרב יהודה בן ישי, איננה קלה, אך לדעתו דווקא טקס הכנסת ספר התורה והכניסה הצפויה של משפחה חדשה, מסמלת המשכיות. "יש משהו מעודד בכך שמשפחה אחרת תשכור את הבית, תגור שם ותנחל את הארץ", אומר פוגל, שמסביר כי שלט הכניסה לבית המשפחה נפל בעקבות מזג האוויר ונמצא בתוך הבית. "נכון שזה לא קל לראות את הבית סגור וחשוך, אבל בעזרת ה' הוא יחזור להיות מואר עם משפחה חדשה". פוגל מספר כי בשנה האחרונה הוא המשיך להיפגש עם תלמידיו של בנו בישיבה באיתמר, ואף קיים עימם שני מפגשים מרגשים בבית המשפחה.

בנוסף לסורגים שהותקנו בבתי השכונה בפאתי איתמר, מרבית הבתים גם הצטיידו בכלבי שמירה כאמצעי אבטחה והגנה נוסף, ובתקופה שלאחר הפיגוע חלקם אף התקשו להשכיר את המבנים. גם האזור ממנו חדרו שני הפלסטינים מהכפר עוורתא שונה לחלוטין. בין היתר נכרתו מספר עצים בשטח המיוער שסייע לפלסטינים להיכנס מבלי להתגלות, וכן נפרסו גדרות תיל. כמו כן שופרו אמצעי האבטחה סביב היישוב שמספר התושבים בו גדל והביקוש להתגורר בשכונה החדשה אף צמח.

עוד בנושא
מחבל חדר ליישוב איתמר, 5 בני משפחה נדקרו למוות
צה"ל: החשודים ברצח באיתמר תכננו פיגוע נוסף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully